Meerdere laptops tegelijkertijd installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxcied10

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
19
Hallo,

Ik heb opdracht gekregen van mijn baas om uit te zoeken hoe je via 1 image ineens 20 laptops tegelijkertijd te installeren. Ik heb gezocht en gezocht maar kom niet tot een oplossing. Het was de bedoeling om deze laptops op een rij te zetten en ineens overal dezelfde image op te knallen.

Zou iemand mij verder kunnen helpen met een oplossing of tips?

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,

Noud Wieland
 
Dit kan o.a. via PXE (als de laptops dit ondersteunen) en dan het image afhalen van een TFTP server. Waarschijnlijk duurt het opzetten van deze opstelling langer dan het van CD/DVD af kopieren van het image per stuk.

Hou er wel rekening mee dat je daarna nog de computernamen moet wijzigen. Eventueel ook de computers opnieuw in het domein koppelen en IP adressen wijzigen.
 
Image op CD/DVD zetten gaat inderdaad het snelst. En mogelijk nog sneller: harddisk eruit halen en aan een ander systeem hangen.
Ik gebruik meestal Symantec Ghost hiervoor, maar er zijn voldoende alternatieven. Na afloop het best een deployment tool gebruiken, dan wordt de SID (security descriptor), het licentienummer en de naam opnieuw ingesteld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan