patRRick900RR
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 jun 2013
Hallo!
Ik werk aan een programma dat onderhoudskosten berekent over 5 jaar. Ik heb een deel van de code geschreven voor het eerste jaar.
Nu wil ik dat SB_jaar2 t/m 5 ook op deze wijze wordt uitgerekend. Hiervoor had ik een loop (for...next) aangemaakt. Echter gelijktijdig moeten de voorwaarden van jaar 2 t/m 5 ook meelopen. Volgens deze code:
Met de voorwaarde van een loop lukte het niet. Werkt het wel als ik twee loops aanmaak die allebei van 1 t/m 5 lopen?
Wie wil me helpen en bespaart mij een boel tikwerk! Bvb dank!
Patrick
Ik werk aan een programma dat onderhoudskosten berekent over 5 jaar. Ik heb een deel van de code geschreven voor het eerste jaar.
Code:
Dim SB_jaar1 As Single
Dim SB_jaar2 As Single
Dim SB_jaar3 As Single
Dim SB_jaar4 As Single
Dim SB_jaar5 As Single
If JCSB_1.Value = True Then SB_jaar1 = aSB.Value * (Worksheets("Var").Range("B12").Value + staffel_PFX)
If UOSB_1.Value = True Then SB_jaar1 = SB_jaar1 + (aSB.Value * (Worksheets("Var").Range("B10").Value))
If SASB_1.Value = True Then SB_jaar1 = SB_jaar1 + aSB.Value * (Worksheets("Var").Range("B13").Value)
Nu wil ik dat SB_jaar2 t/m 5 ook op deze wijze wordt uitgerekend. Hiervoor had ik een loop (for...next) aangemaakt. Echter gelijktijdig moeten de voorwaarden van jaar 2 t/m 5 ook meelopen. Volgens deze code:
Code:
Dim SB_jaar1 As Single
Dim SB_jaar2 As Single
Dim SB_jaar3 As Single
Dim SB_jaar4 As Single
Dim SB_jaar5 As Single
If JCSB_2.Value = True Then SB_jaar2 = aSB.Value * (Worksheets("Var").Range("B12").Value + staffel_PFX)
If UOSB_2.Value = True Then SB_jaar2 = SB_jaar2 + (aSB.Value * (Worksheets("Var").Range("B10").Value))
If SASB_2.Value = True Then SB_jaar2 = SB_jaar2 + aSB.Value * (Worksheets("Var").Range("B13").Value)
idem voor jaar 3, 4 en 5
Met de voorwaarde van een loop lukte het niet. Werkt het wel als ik twee loops aanmaak die allebei van 1 t/m 5 lopen?
Wie wil me helpen en bespaart mij een boel tikwerk! Bvb dank!
Patrick
Laatst bewerkt: