wtktje
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 mrt 2012
LS,
Is er in VBA een snellere of kortere manier om in excel een aantal losstaande cellen (dus niet naast en/of onder elkaar in een bereik) te controleren op inhoud?
Ik heb nu dit:
Het voorbeeld bestandje heeft slechts 4 cellen, maar bij mij gaat het om 20 cellen.
Bedankt alvast voor het meedenken.
EDIT: Ik had zelf al gedacht in de richting van al de cellen dezelfde naam te geven (in dit geval de naam "Invullen") maar dat werkt helaas ook niet.
Is er in VBA een snellere of kortere manier om in excel een aantal losstaande cellen (dus niet naast en/of onder elkaar in een bereik) te controleren op inhoud?
Ik heb nu dit:
Code:
If Range("c2") <> "" And Range("i2") <> "" And Range("b5") <> "" And Range("c5") <> "" And Range("d5") <> "" And Range("e5") <> "" _
And Range("f5") <> "" And Range("g5") <> "" And Range("h5") <> "" And Range("i5") <> "" And Range("b8") <> "" And Range("c8") <> "" _
And Range("d8") <> "" And Range("f8") <> "" And Range("h8") <> "" And Range("b13") <> "" And Range("c13") <> "" And Range("d13") <> "" _
And Range("e13") <> "" And Range("f13") <> "" And Range("b15") <> "" Then
'doe je ding
else
msgbox "vul alle cellen in"
end if
Het voorbeeld bestandje heeft slechts 4 cellen, maar bij mij gaat het om 20 cellen.
Bedankt alvast voor het meedenken.
EDIT: Ik had zelf al gedacht in de richting van al de cellen dezelfde naam te geven (in dit geval de naam "Invullen") maar dat werkt helaas ook niet.
Code:
If Range("invullen") <> "" Then
Bijlagen
Laatst bewerkt: