meerdere mailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koos56

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2014
Hallo,

Ik wil alle mailadressen die in het tabel staan tegelijk in een tekstvlak hebben maar krijg dit niet voor elkaar.
Alles werkt met 1 mailadres maar wil er meerdere mailadressen in hebben vanuit de tabel hoe doe ik dit.

Wie kan mij hiermee helpen

Koos

Je geeft een beetje te weinig informatie; om te beginnen: waar komen die email adressen vandaan? Heb je één record met 6 velden bijvoorbeeld, of moet een hele tabel met één email veld worden kaalgeplukt? Of de laatste variant, maar dan met alle email adressen van één bedrijf? Moet dat op een formulier komen te staan, of in een tabel worden opgeslagen? Moet dat met VBA of met een functie? (laatste zal denk ik niet kunnen)

De emails staan in een tabel onder de veldnaam emailadressen. Ik heb een mailformulier gemaakt om te kunnen mailen met gegevens die in access zijn opgeslagen het werkt prima maar met 1 mailadres en wordt ook verstuurd. Nu wil ik alle mailadressen uit het tabel op het formulier komt te staan in een vak waar nu 1 mailadres staat en later de mail naar alle adressen wordt gestuurd.

Dan zul je op dat formulier een recordset moeten openen op die tabel (Query: SELECT Emailadres FROM Tabel) en door alle records moeten lopen. Alle niet-lege velden voeg je dan toe aan een string. Iets als:
Code:
    strSQL = "SELECT Email FROM qryEmail"
    With CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
        Do While Not .EOF
            If !Email & "" <> "" Then
                If sMail <> "" Then sMail = sMail & ";"
                sMail = sMail & !Email
            End If
            .MoveNext
        Loop
        .Close
    End With

Bedankt voor de snelle reactie ik ga ermee aan de slag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan