• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere moglijkheden in een userform zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tThye

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2010
Berichten
44
Beste mensen,

Ik heb in vba een userform gemaakt (zie afbeelding). De gegevens in de cellen 1, 2 en 3 worden automatisch uit de betreffende cel in mijn excel gehaald. De informatie in de cellen 5 en 6 zijn afhankelijk van de waarde die wordt geselecteerd in cel 4. Deze worden ook automatisch opgehaald. Dit werkt allemaal prima.

Mijn vraag is tweeledig en luidt als volgt:
1: Ik wil wanneer het userform wordt geopend in excel middels een macro alle mogelijkheden direct zien. Wanneer ik in cel 4 bijv. getal 10 selecteer worden in cel 5 en 6 de bijbehorende activiteit en het materiaal opgehaald uit de database. Op deze manier zie ik telkens maar één mogelijkheid. Ik wil graag wanneer het userform wordt geopend dat direct alle mogelijkheden verschijnen en dat ik daar doorheen kan klikken/ scrollen. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

2: Ik wil graag dit userform printen op basis van alle mogelijkheden. Cel 4 haalt namelijk zijn gegevens uit een database van max. 200 regels. Ik wil, aangegeven in de vorige vraag, alle mogelijkheden direct zien, maar ze ook allemaal kunnen printen. De gebruiker kan dan zelf bij de printinstellingen aangeven welk bereik geprint moet worden.

Hopelijk hebben jullie oplossingen of nuttige verwijzingen en misschien kan het wel helemaal niet. Ik verneem het graag.

Groeten,

Mark

Afbeelding.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan