Meerdere netwerk printers op het netwerk aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

leandro1995

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2011
Hoi,

In onze Albert Heijn vestiging willen ze nieuwe printers, dit moeten netwerk printers zijn. Kan je deze met behulp van bijvoorbeeld een router met zijn alle in één keer aansluiten op het netwerk? En kan je dan door op bepaald computers de juiste printer toe te voegen, instellen dat één bepaalde printer alleen vanaf die computer benaderbaar is en de andere printer via een andere computer?

Gr.

Ik neem aan dat de Albert Heijn hiervoor mensen inhuurt die dit prima kunnen regelen en in plaats van een handleiding te maken hoe je dat doet wat me weer een half uur kost denk ik dat ik beter kan vragen waarom jij je hier over druk maakt...

Dat klopt. Maar omdat ik ICT studeer en dit heb afgesproken met het hoofdkantoor. Ik weet wel hoe ik een netwerk printer moet aan sluiten, maar ik weet niet hoe ik dit moet dan als er meer als een printer.

Als je weet hoe je er 1 aan kan sluiten dan moet je dat (zeker als je de opleiding ervoor doet) ook met meerdere kunnen doen.
Het word pas anders als je een bedrijfsnetwerk met een active directory hebt (en moet gebruiken). zelf dan hoeft het niet maar dan word het wel een nettere beter beheersbare oplossing.

Het nut van netwerk printers is weg zodra je de ene printer voor de ene computer wil gebruiken en de andere printer voor de andere. sluit ze dan rechtstreeks op de desbetreffende computer aan.

En in die albert heijn heeft men helemaal geen server????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan