meerdere nummers selecteren dmv een query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hallo,

ik ben op zoek naar een query waarmee ik niet opeenvolgende nummers selecteer.
Mijn tabel bestaat uit drie velden; nr/ omschrijving/ reserve.
Ik selecteer op nr.
Ik wil dus meerdere nummers ingeven (b.v. 1, 14, 25, 37)

Wie weet hoe ik zo'n query moet maken?

Monique

Je zet dan, om bij je voorbeeld te blijven, het volgende criterium in je selectie:

Code:
  In(1; 14; 25; 37)

Hoi Octafish en Charles,

bedankt voor het medenken.
Charles ik heb gedaan wat er in de link staat en het werkt.....alleen als je een tweecijferig nummer invult dan geeft ie ook alle eerste cijfers en tweede cijfers los van elkaar.
b.v. 12 dan krijg ik 12 plus de 1 en de 2 apart.
Heb jij enig idee hoe dit is op te lossen?
zoek met gek.

gr.
Monique

Heb je wel een puntkomma gebruikt?

Param: InStr([Typ de getallen, gescheiden door een puntkomma:];[Company_ID])

Nee Michel,

Dat werkt ook niet. Ik heb het filmpje nog eens goed bekeken en daar gaat het helemaal aan het einde ook verkeerd. Het werkt dus niet helaas.

Ik heb het getest, en bij mij werkt 't prima. Zie het probleem dus eigenlijk niet...

Al doet-ie het inderdaad niet bij een tekstveld. Wel dus bij een numeriek veld. Je zou er misschien een functie van kunnen maken?

Bij mij is het een numeriekveld. Als ik 1;3;15;21 kies, dan krijg ik de nummers 1;2;3;5;15;21. Zie bijlage.

Laatst bewerkt:
Interessant.... Mijn voorbeeldje had wat minder records, dus vandaar dat het waarschijnlijk geen problemen opleverde. Overigens verwacht ik in jouw voorbeeld(db) ook de records 1;3;15;21;101;103;121 etc. te zien. Instr zoekt tenslotte alleen maar naar de positie van een getal in een reeks, en kijkt niet of het opgezochte getal ook het gehele getal is...
Komt mijn variant met In(#;##;###) toch meer in de buurt. En die kun je via een formulier ook prima aansturen!

Maar, na enig gepuzzel en met hulp (en uiteraard de nodige aanpassingen...) van wat access goeroe's, toch een werkend resultaat... :D

Bijlagen

bedankt

Hoi,

Net op het werk en zie dat er een oplossing is.
Heb de query toegepast om mijn dbtje en het werkt.

Hartstikke bedankt voor jullie hulp.

gr.
Monique

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan