Meerdere partities -> 1 partitie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo,

Ik ben ten einde raad. Heb na 4 dagen moeilijk doen met Hackintosh de hoop oopgegeven. Wil nu alleen weer Windows 7, en dat wel allemaal op 1 partitie.

Het probleem is nu dus ook dat ik 2 partities heb:
1 van 120GB (Voor MAC OS X dus, geen NTFS)
de rest van de 1TB (voor Windows, NTFS)

Het probleem is dat ik de mac-schijf niet kan verwijderen, omdat (denk ik) deze anders is geformatteerd,,,,

Hoe kan ik alsnog deze 2 partities samenvoegen tot 1 NTFS schijf?

Mvg, Thiemo

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Thiemo
mijn eerste ingeving is met schijfbeheer de Mac partitie toch te verwijderen. W7 heeft voor zichzelf misschien wel een eigen systeempartitie gemaakt dus let daarop in de hele procedure.
In START kun je door te zoeken (zoek-box) naar DISK bij schijfbeheer komen. Is de Mac-partitie aanklikbaar dan moet je hem via de lijst in het bovenste venster kunnen verwijderen.

Tweede ingeving: gebruik de W7 installatieschijf om dit voor elkaar te krijgen (aangepaste configuratie)

Derde ingeving: wil windows helemaal niets verwijderen gebruik dan een Linux LIVE - CD om de Mac-partitie te verwijderen
(dit heb ik zelf een keer gedaan, maar je moet wel opletten dat je niet Linux volledig gaat installeren)

Stop de Linux of Windows installatieprocedure wel als de partitie weg is. Daarna kun je met de bestaande windows installatie de partities samenvoegen door de Windowspartitie tot de maximum grootte uit te breiden.

Ik ken de Mac niet, maar als daar een installatieschijf bij zit zou je het daar mee kunnen proberen.
Hoe dan ook: let wel op en neem nergens aan dat het automatisch goed gaat.
Misschien kun je beter een systeembackup van windows 7 maken (systeemkopie) voor de zekerheid via het configuratiescherm.

Ik heb via de Mac-installatieCD van de twee partities 1 partitie gemaakt en er een FAT-partitie van gemaakt. Alles werkt nu!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan