meerdere pc's "dood" door virus...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
nieuwe pc van 2 weken oud....
zoon Bart zat achter msn, "plots" valt pc uit. start niet meer op, eerste piep komt niet eens.
proberen opstarten van CD lukt niet eens, komt niet zover.
voeding is niet kapot, want draait wel.

rest van het verhaal:
kreeg gisteren te horen dat Bart mail heeft verstuurd, zonder het zelf te weten, met daarin een link naar een gif-plaatje. checkfun.gif of zoiets. paar vrienden hebben op die link in mailtje geklikt, je raadt t al: ook hun pc's zijn "dood"! zelfde verhaal!!!!

afijn, Bart blijkt zich nu in ene te herinneren inderdaad ook op een link te hebben geklikt... :o

maar wat nu????
opstarten van CD lukt niet...
hoe krijg ik de boel weer aan de praat?
betreft een HD van 160Gb in 3 partities.
kan ik zonder risico deze hd aan een andere pc hangen???
graag jullie hulp!

gr. mar

en via een opstart diskette proberen of je bij de c: kunt komen??

sorry... gaat echt boven mn pet...
"maak boot.ini"........
"voor HD's met één partitie"......

ik werk bovendien nu op mn laptop zonder diskettestation.

Oké,
Geen probleem hoor .
Als de gegevens van de harddisk afmogen dan is het het eenvoudigste om de harddisk als slave in een andere computer te hangen en deze opnieuw te formatteren.
daarna terug in de pc als Master.
Dan pas windows er op zetten.

Je kunt ook nog even hier kijken
http://www.bootdisk.com/ntfs.htm
en dan op avira klikken en dan de diskette ophalen.......ojee je hebt geen diskette.
Kun je nog in de bios komen?
Dan zou je daar als eerst boot device (opstart dus) de dvd of cd rom zetten.
CD van XP erin en kijken of je de harddisk opnieuw kunt formatteren vanaf cd.

nieuwe pc van 2 weken oud....
zoon Bart zat achter msn, "plots" valt pc uit. start niet meer op, eerste piep komt niet eens.
proberen opstarten van CD lukt niet eens, komt niet zover.
voeding is niet kapot, want draait wel.

Je kunt nog wel of helemaal niet in de BIOS komen? En verschijnt er nog wel iets op beeld of ook dat niet?

Indien niet, en tijdelijk vervangen van voeding en grafische kaart met een ander levert niets op, dan heeft waarschijnlijk het 'virus' je BIOS geflasht/gewist.
Kijk eens in je boekje of je d.m.v. een jumper of iets dergelijks een 'nood-bios' op je systeem terug kunt zetten.

Tijs.

oké.

ik heb inderdaad de HD aan een andere pc gehangen, geformatteerd en windows staat er nu opnieuw op. :D

alleen gaf ie als C aan de partitie waar eerst D voor stond, en de oude C gaf ie nu aan als D.
Dus... alles wat op C stond, was een bewaarschijf met foto's ed..., is nu weg en de pc geeft met opstarten aan dat er 2 windowsinstallaties zijn gevonden.
afijn, dus nu de D-schijf (oude windows) ook compleet geformatteerd.
er si ook een E partitie, ook een bewaarschijf van de kids. die heb ik gescand met ewido. denk nu dat ik alles wel kwijt ben.

dankjewel luitjes, voor jullie hulp tot zover!

maar nu de volgende vraag:
hij heeft de link via msn geopend, hij heeft zelf eea nagezocht en zegt nu dat ie heeft gelezen dat de infectie in msn blijft zitten.
het betrof photo***.pif en heeft een logo van ms-dos (*** zijn cijfers)

als ie nu msn de-installeerd en daarna opnieuw installeerd, brengt ie het dan niet weer mee terug op de pc? msn is toch een online gebeuren????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan