Meerdere PC's op n router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dograver

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
212
Hallo,

Een tijdje geleden ben ik samen gaan wonen met mijn vriendin. Zij had voorheen altijd een kabel rechtstreeks tussen het modem van Ziggo en haar computer. Met de komst van ondergetekende betekende dat ik zowel mijn vaste pc, als mijn 2 rammelbakken en een PS3 verbonden zou willen hebben met het wereld wijde web. Een hele tijd is dat goed gegaan totdat ik op een gegeven moment niet meer normaal op internet kon als mijn vriendin dat ook zat op haar eigen computer. Het is echt een verhaal van welke pc het eerst komt, die maalt ook het eerst. Soms kan ik niet eens inloggen op PS3 network of gooit de game me eruit voordat ik uberhaupt heb gespeeld. Een korte reboot van de router doet dan wonderen. Heb de hele router al eens teruggezet op fabrieksinstellingen, firmware-upgrades enzo maar ook die opties bieden geen defintief soelaas. De gebruikte router is een Asus RT-N10

Heeft iemand een idee???
 
Geef elk apparaat zijn eigen ip-adres en het komt wel in orde.
Standaard gateway en DNS-server is het ip-adres van de router.
 
Laatst bewerkt:
Wat je moet doen is niet je router resetten, maar je kabelmodem.

- eerst alles uitzetten, behalve kabelmodem en resetknopje zo'n 15 seconden ingedrukt houden; modem start hierna weer op
- voor de zekerheid nu ook de stroom van de modem af zo'n tien minuten
- nu eerst het modem aan en wachten tot deze helemaal on-line is; dit kan even duren omdat ook de connectie met Ziggo moet worden hersteld
- vervolgens de router en weer 'even geduld' tot ook die helemaal bedrijfsklaar is

De tip van Silcom is onzin en helemaal niet nodig. Het veronderstelt namelijk dat je dhcp uit zou moeten zetten. Zeer onhandig.
 
Ik zal vanavond eens even kijken of dat een oplossing biedt.
Oplossing van silkcom leek mij ook niet van toepassing omdat het namelijk geen IP-conflict is. Ik kan immers gewoon websites openen enzo. Alleen bufferen, downloaden en online gamen via de PS3 is een raadsel.

Ik hou je op de hoogte!!
 
Ik heb dit voorstel gedaan omdat ik deze problemen bij meer mensen tegen kom.
Verder geef ik niet de suggestie om DHCP uit te zetten, enkel alleen de eigen appartuur een vast ip-adres te geven. Hiermee wordt voorkomen dat eventuele draadloze apparatuur verbinding gaat maken met een ander draadloos netwerk dan het eigen netwerk.

De tip van vanveelen is ook een van mijn eerste standaard werkzaamheden die ik uitvoer indien bij mensen het netwerk niet werk zoals het zou moeten zijn.
Ik nam aan dat je dat zelf ook al had uitgevoerd.
 
@ Silckom Wat is het nut van DHCP als je al je apparaten een vast IP-adres geeft. Dat had trouwens ook niks te maken met het probleem want internetten werkte wel gewoon, alleen bleven downloads en applicaties met een vereiste continuverbinding niet doorgaan. Heb de topicstart ook aangemaakt via dat brakke gebeuren.

Wonend in een flat met diverse Wlanverbindingen die allemaal beveiligd zijn, is de kans klein dat apparaten verbinding maken via een ander accesspoint.

-ontopic-

Maargoed, de hele mikmak (dus modem en router) een complete format laten uitvoeren. Daarna pc rechtstreeks op modem, om vervolgens de router weer in te stellen. Hoppa, back online. Internet is nog steeds belachelijk traag, maar dat ligt aan het pakket van Ziggo wat we hebben. Downloaden en Online gamen werkt weer. Bedankt mensen


-slotje-
 
Laatst bewerkt:
Maak je niet druk
Straks met de komst van IPv6 wordt elk ip adres gebaseerd op het MAC adres.
Dus ieder netwerk apparaat krijgt zijn eigen uniek ip adres.
Dus dan kan dhcp ook in de kliko en NAT er achteraan.

En wat is er tegen een vast ip adres??
Werkt uit de kunst.
Ik wil niet anders.
Ook met port forwarding werkt dit geweldig.
En met IPv6 heb je staks niet anders.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan