meerdere porten openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Ik moet de volgende poorten openen:

UDP 27000 to 27015 inclusive (Game client traffic)
UDP 27015 to 27030 inclusive (Typically Matchmaking and HLTV)
TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)

Voor Black Ops. Geen probleem op mijn modemrouter, ik kan gewoon instellen voor de porten 27000-27030 bijv.
Maar mijn router staat dat volgens mij niet toe, of is er een andere weg? Ik heb een Sweex LW055. Dit is het scherm wat ik krijg bij NAT:
sweexa.png

Ik kan maar max 16 porten invullen, dus per port werkt niet.

Laatst bewerkt:
over het algemeen is UPNP aanzetten voldoende zonder zelf met poorten te gaan leuren

ik lees in je startpost dat je ook een poort in je modem hebt open gezet?
welk modem heb je?
als dit het geval is zou het kunnen zijn dat je modem een modemrouter is.
dan heb je nu dus twee routers achter elkaar staan,

voor dat ik verder ga wil ik eerst weten of de modem echt een modem is of dat het een modemrouter is.

ik lees in je startpost dat je ook een poort in je modem hebt open gezet?
welk modem heb je?
als dit het geval is zou het kunnen zijn dat je modem een modemrouter is.
dan heb je nu dus twee routers achter elkaar staan,

voor dat ik verder ga wil ik eerst weten of de modem echt een modem is of dat het een modemrouter is.

Het is een modemrouter van Alice, een Copperjet.
Hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/571109-Porten-openen kan je terug zien waar ik had gevraagd over hoe ik mijn porten kan openen. Het probleem wat ik nu heb is dat mijn router momenteel 20 port forwarders toestaat. En je ziet hoeveel ik er moet instellen. Op de modem is dit veel makkelijker, ik kan gewoon instellen dat hij alles tussen een aantal porten moet forwarden.

Laatst bewerkt:
ja ok maar je hebt dus nu twee routers achter elkaar, dit is niet de ideale situatie.

wat er nu gebeurd is dat je in de modem alle poorten moet openen van het ip adres wat de router heeft. daarna alle poorten in de sweex per pc open zetten.

ik denk dat het eenvoudiger is om de sweex als switch te gaan gebruiken.
cq accespoint.

wat is de ip range van de modem router?
Wat je dan het beste kan doen is het ip nummer van de sweex veranderen naar de zelfde range van de modem maar net buiten de dhcp.

Daarna zet je in de sweex de dhcp server uit.

ja ok maar je hebt dus nu twee routers achter elkaar, dit is niet de ideale situatie.

wat er nu gebeurd is dat je in de modem alle poorten moet openen van het ip adres wat de router heeft. daarna alle poorten in de sweex per pc open zetten.

ik denk dat het eenvoudiger is om de sweex als switch te gaan gebruiken.
cq accespoint.

wat is de ip range van de modem router?
Wat je dan het beste kan doen is het ip nummer van de sweex veranderen naar de zelfde range van de modem maar net buiten de dhcp.

Daarna zet je in de sweex de dhcp server uit.

ik heb gewoon de router er tussen uitgehaald :P

het is alleen voor draadloos bedoeld, maar ik gebruik dat op het moment niet.

de porten zijn nu gewoon open :)

Ik zet de vraag nog niet op opgelost omdat de router er tussen uit halen maar een tijdelijke oplossing is. zodra ik hem weer nodig heb zit ik met een probleem.

dan moet je even doen wat ik aangegeven heb dan maak je er een acces point van.
daar hoef je dan niks in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan