meerdere postbussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Hoi allemaal,

hier op het werk maken we gebruik van een gezamelijke postbus (Maatwerk). Hier kunnen we dus met zn vieren inkijken/mailen e.d.

Wanneer ik nu een mail stuur namens Maatwerk, wordt dit mailtje in de verzonden items van mijn eigen postbus gezet.

Is er op een of andere manier voor te zorgen dat mailtjes die namens Maatwerk worden verzonden, ook in de verzonden items van die postbus komen? Nu moeten we ze steeds handmatig verplaatsen, en dit word vaak vergeten :confused:

Heb het geprobeerd met "Regels" maar dat werkt niet. Misschien met een stukje VBA??

Hopelijk weet iemand een goed werkende oplossing.

Bedankt alvast
gr Herbert

Er is maar één map verzonden items en ALLE verzonden items van Outlook gaan daarheen.

Je kunt wel regels instellen voor "na het verzenden" bij Outlook 2003.
Wellicht staat daar iets tussen? En dan via "de naam-map account".

Hoi,

Daar op jou werk maken jullie w.s. gebruik van de z.g. 'exchange server' van Microsoft.
Als dat zo is, kan daar ook de oplossing gevonden worden. Maar dat tackled jullie beheerder als het goed is.

Voor de duidelijkheid: je/jullie loggen in een netwerk in onder je eigen naam. Hoewel je dan weliswaar kunt raadplegen in de account van 'maatwerk', gaat de exchange-server in principe uit van het verzenden van mail vanuit je eigen account.
Niet alleen jij, maar ook de anderen die mail verzenden zullen dit terug vinden in hun eigen map 'verzonden items'

Succes, Teun

Geplaatst door Vecom
Hoi,

Daar op jou werk maken jullie w.s. gebruik van de z.g. 'exchange server' van Microsoft.
Als dat zo is, kan daar ook de oplossing gevonden worden. Maar dat tackled jullie beheerder als het goed is.

Wij maken idd gebruik van Exchange Server. We hebben het aan de beheerder gevraagd en die dacht dat het niet kon.

Weet je toev. ook waar en hoe je het kunt instellen??

Alvast bedankt.

Helaas,

Ik heb nooit als beheerder, maar wél als manager/coördinator gewerkt.
Lijkt me een mooie 'uitzoeker' voor je beheerder, bijvoorbeeld via 'technet' van Microsoft!

Er lijkt me trouwens ook wel een tussenoplossing mogelijk via een regel (eigenlijk 2)
Onder je/jullie eigen account stel je in dat alle mailtjes na (dus bij) het verzenden tevens doorgestuurd moeten worden naar de account 'maatwerk'
En onder de account 'maatwerk' stel je in dat post, afkomstig van de vier accounts van jullie direct moet worden verplaatst in 'verzonden items' van maatwerk.....
zoiets als XP-PC aangaf.
Maar dat is niet de elegante oplossing die ook via de exchange-server mogelijk moet zijn.

Succes, Tée

oke, kga het hier ff doorgeven aan de beheerder!
Misschien is er nog iemand die het wel weet, dan horen wij het graag natuurlijk :D

bedankt iig voor de reactie(s) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan