Meerdere problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Beckmans

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2005
Geachte Helpmijers,

Ik zit sinds een paar dagen met meerdere problemen.

Ten eerste: Kwam er net achter dat Windows Update het niet doet. Hetzelfde probleem als hier:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=392248

In het antwoord dat daar wordt gegeven staat de volgende regel:
- in de linkerkolom navigeren naar [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Win dows\WindowsUpdate\AU]

Als ik daarheen navigeer, staat er onder Windows geen "WindowsUpdate"-map, dus kan ik de opgegeven waarde niet veranderen.

Dan het volgende:
Regelmatig als ik in Google iets opzoek en dan op een link klik, gaat hij niet eens naar de aangeklikte pagina, maar springt hij weer terug op de Google-startpagina.
Dan klik ik in IE op "vorige" en nog een keer op de link en dan gaat hij wel naar de gevraagde pagina.

Mijn AVG geeft bij het opstarten van de pc aan dat hij geen verbinding met de server kan maken, dus wordt niet ge-update.

En in de Vista Sidebar heb ik de Nu.nl gadget die het ook niet meer doet.

Dit alles gebeurt nu sinds een dag of 4 - 5.

En het donderdag gekochte GTA4 wil ook niet installeren. Hij begint netjes, maar na een paar minuten loopt de pc vast, reageert nergens meer op, alleen een harde Reset.

Verder loopt de pc zonder problemen. Geen problemen met internet, spellen doen het normaal.

Nou heb ik een dag of 4 - 5 geleden wel een programma gedeinstalleerd en normaal zoek ik dan met regedit of er nog eventuele verwijzingen achtergebleven zijn en die verwijder ik dan zelf. En nee, ik heb met mijn domme K*P niet eerst een backup van het register gemaakt.

Zou het kunnen zijn dat ik per ongeluk een verkeerde sleutel heb verwijderd waardoor ik deze problemen heb?

Ik heb al geprobeerd te scannen op Housecall, maar die blijft na een tijdje op "Idle" staan en andere onlinscans deden het ook niet.

Ik heb ook al eens gehoord over een commando (in te voeren bij "Start -> Uitvoeren") of utility om Windows zelf na te laten kijken of hij bepaalde bestanden mist met de mogelijkheid ze met behulp van de Windowsschijf terug te zetten, maar weet niet meer wat dat was.

Heeft iemand van jullie misschien een idee wat ik moet doen?

Zoals altijd,
Alvast bedankt.

Robert.

Laatst bewerkt:
je zegt dat je de problemen maar hebt sinds 4-5 dagen...

Ok, je hebt geen backup gemaakt maar probeer eens systeemherstel naar 5 dagen of meer terug, ook de instellingen van het register zouden dan terug moeten gezet worden.

je denk zelf dat het door het deinstalleren van een programma is...
verwijder in het vervolg dat programma dan met revo unistaller die na de deinstallatie automatisch gaat zoeken naar overgebleven registerverwijzingen en achtergebleven mappen :thumb:

Alvast bedankt voor jullie antwoord en sorry voor mijn late antwoord. Hele dag visite.

Pasja, jouw advies heb ik zojuist opgevolgd en ik wacht op een antwoord van Microsoft.

Jelpot, ik was vergeten erbij te vermelden dat ik ook al een systeemherstel had uitgevoerd, maar die ging maar 2 of 3 dagen terug, dus hielp niet. Ook heb ik gescand met Malwarebyte's Antimalware en die gaf geen fouten. Als aanvulling nog de vraag of de grootte van het systeemherstel is in te stellen, omdat ik dus maar een paar dagen terug kan. Op mijn vorige pc met XP kon ik volgens mij wel 2 maand terug.
Heb al op Helpmij gezocht en vond deze, van Harry Snor, maar die link werkt niet:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=293881&highlight=systeemherstel+instellen

Zoals altijd,
Alvast bedankt,

Robert.

de grootte die reeds ingesteld is kan je controleren door dit command uit te voeren:

"vssadmin list shadowstorage" dan zie je hoeveel vista momenteel al gebruikt.

om het te vergroten gebruik je dit command: “vssadmin Resize ShadowStorage /For=C: /On=C: /MaxSize=20GB”
(al deze commands moet je uitvoeren in de opdrachtprompt/cmd als administrator zonder de aanhalingstekens)

voor de rest heb ik nog niet zo echt een idee hoe je al jouw problemen zou kunnen oplossen :confused:

Even een update.

Ik heb gescand met Malwarebytes' Anti-Malware en die vond meerdere Trojans in het register.
Alles verwijderd en Windows Update werkt weer en mijn AVG Antivirus update ook weer.
Dus de belangrijkste problemen zijn verholpen, maar nu komt de pc bij het opstarten elke keer met de melding: "Hook load failed".
Heb zelf al gezocht, maar niet echt een oplossing gevonden.

En mijn GTA IV wil ook nog steeds niet installeren. Hij vraagt op een gegeven moment om schijf 2, die doe ik er dan in en hij gaat weer verder.
Maar dan bij ongeveer 70-80% blijft hij stil staan en de pc zit vast.
Dan werkt alleen nog een "Reset".

Als iemand iets weet, hoor ik het graag.

Robert

Misschien is je pc nog niet helemaal schoon of is je register beschadigd. De antivirus afdeling op dit forum heeft misschien een oplossing.

Hoi Telwat,

Ik heb nog gescand met SUPERAntiSpyware (niks gevonden) en met AVG (ook niks gevonden).

Robert.

Ondertussen nog maar eens gescand met Malwarebytes' AntiMalware, maar niks gevonden.

Robert.

in een hijackthislogje zal het wel weg te werken zijn maar deze zijn niet toegelaten op dit forum...

Misschien kan je het wel afvinken in msconfig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan