Meerdere programma's tegelijk verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

boembery

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
Hallo,

Ik dacht dat het wel weer eens tijd zou worden voor een kleine opruiming, ik heb helaas een heleboel programma's op mijn computer staan die ik niet gebruik, ik vroeg mij af of er een manier was om meerdere programma's tegelijk te verwijderen zonder dat ik meteen een complete systeemherstel moet doen. Het zijn ook teveel programma's om ze allemaal stuk voor stuk te gaan verwijderen.

Alvast bedankt en vriendelijke groet, Boembery

Tsja, wat je zou kunnen doen is het zetten van alle Uninstall opdrachten in 1 tekstbestand, die op te slaan als uninstall.bat (let op: niet als uninstall.bat.txt) op je bureaublad en die dan rechstklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Uninstall strings zijn te vinden, per programma, onder de volgende registry-sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
(naar toe bladeren in regedit.exe )
Gaat dus om de inhoud van registerwaarde UninstallString die per programma daar in hun eigen subsleutel moeten staan.
Voorbeeld:
Op mijn computer staat onder de registersleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{0EB183F5-17C6-45AA-96EC-888C615AD53C}
de volgende DisplayName:
Citrix Receiver (HDX Flash Redirection)
Dus als ik dat programma wil deïnstalleren, dan moet ik uitvoeren (=inhoud van de UninstallString waarde onder die zelfde registersleutel):
MsiExec.exe /I{0EB183F5-17C6-45AA-96EC-888C615AD53C}

Dat zou dus 1 regel in mijn uninstall.bat bestand moeten zijn, als ik dat programma (ook) wil deïnstalleren.

Overigens hebben niet alle programma's zo'n UninstallString waarde, maar wel veel programma's.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan