meerdere queries automatisch achter elkaar laten draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

andycorp

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2011
is het mogelijk om een aantal queries automatisch achter elkaar te laten draaien?
voorbeeld:
1. tabelmaak query gevolgd door 3 append queries?

ik kan het niet terugvinden.
alvast dank voor de hulp

Dat komt omdat er geen apart commando voor is. En dat vind ik ook wel logisch.... Maar je kunt daar een macro voor maken, of een knop die je een query laat uitvoeren. In de VBA die de query maakt kopieer je dan de regel die de query uitvoert, en vervang je de naam in de tweede query, en zo door tot ze allemaal worden uitgevoerd.

en dan kun je de msgbox ook gelijk afvangen, gok ik.

top dank Michel

Dat klopt; met DoCmd.Setwarnings False. Wel na afloop weer op True zetten, anders krijg je later problemen.

Michel,

onderstaand de code die ik heb gemaakt. krijg echter steeds foutmelding "syntax error" maar geen idee wat hij bedoelt.

Code:
Private Sub spadeFeedCurrent_Click()
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.OpenQuery (qrySpadeFeedCurrent,,acEdit)
DoCmd.OpenQuery ([qrySpadeFeed + 1],,acEdit)
DoCmd.OpenQuery ([qrySpadeFeed + 2],,acEdit)
DoCmd.OpenQuery ([qrySpadeFeed + 3],,acEdit)
DoCmd.SetWarnings True

End Sub

Op welke regel?

dit is de melding die ik krijg:

The expression On Click you entered as the event property setting produced the following error: Syntax error.
The expression may not result in the name of a macro, the name of a user-defined function, or [Event Procedure].
There may have been an error evaluating the function, event or macro.

zeg jij het maar

En bij welke regel gebeurt dat? Oftwel: als je op foutopsporing klikt, welke regel is er dan gemarkeerd? Ik zou overigens de queries zo uitvoeren:

Code:
DoCmd.OpenQuery "qrySpadeFeedCurrent"

Ik vermoed ook dat de fout er in zit dat je geen quootjes om de naam hebt staan. Als je de namen in een variabele hebt gezet (kan ik zo niet zien, maar ik vermoed dus van niet) dan klopt je syntax wel, maar als het de namen van de queries zijn, dan moeten er quootjes omheen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan