Meerdere queries in één query

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankinZwolle

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2014
Berichten
41
Ik maak gebruik van een backend en frontend database. De backend bevat gebruikers data en deze database is via internet niet te benaderen (Oeganda).

Nu moet ik in een paar bestaande tabellen gegevens toevoegen waar de gebruikers zelf niet bij kunnen. Tabellen zijn niet voor de gebruikers benaderbaar als via formulieren via de frontend.
Ik wil een query maken die in een keer door de gebruiker uitgevoerd kan worden, heb hiervoor een knop gemaakt die na deze query verwijst. In deze query moeten echter een paar updates en insert opdrachten uitgevoerd worden.

Ik heb wat ervaring met Sybase databases en SQL , daarin kun je na een opdracht ; zetten en dan kun je gewoon een tweede opdracht erachter aan intypen. Als ik dit in Acees probeer dan krijg ik een syntax error.

Weet iemand hoe je meerdere opdrachten achter elkaar kunt 'plakken' die in een keer uitgevoerd worden?
voorbeeld wat ik via de aanroep van één query wil laten uitvoeren

UPDATE System SET System.Version_no = 201436
INSERT INTO [Orders status] ([Status id], [Status name]) VALUES ('4', 'Missed')

Als het via VB eenvoudiger is heb ik daar geen bezwaar tegen
 
Ondanks dat Ed niets van Access afweet, blijft-ie het proberen... Jeugdige overmoed? Persoonlijke berichtenscore extra boost geven? Ik hou het op het laatste :).
Access kent de meervoudige query niet, en dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Jij wilt verschillende dingen:
Ik wil een query maken die in een keer door de gebruiker uitgevoerd kan worden, heb hiervoor een knop gemaakt die na deze query verwijst. In deze query moeten echter een paar updates en insert opdrachten uitgevoerd worden.
En dat kun je prima met losse queries oplossen, die je (desnoods) als je dat wilt in één procedure kunt aanroepen, of (net zo makkelijk) via één knop kunt laten starten. Er is ook geen enkele winst om er één query van te maken. Dus losse Update queries, en losse Insert queries maken en die achter elkaar uitvoeren in één query. En dat dus allemaal onder een knop hangen.
 
Ik vraag me zo langzamerhand wat je eigenlijk tegen mij hebt en waarom. Beetje sociaal zijn zit er bij jou niet in, zoals me al vaker is opgevallen bij meerdere reacties van jou op op meerdere posters. Ja, jij bent de persoon bij wie we moeten zijn voor Access, klopt.
Maar laat andere in hun waarde en rot eens op met je geouwehoer dat een ander niks weet.

Voor de rest, ook een prettig 2015 gewenst.
 
@ed: Nou nou, iets te diep in het glaasje gekeken? Waarom denk je dat ik iets tegen jou persoonlijk heb? Het valt mij bij jou op dat jij een heleboel nodeloze berichtjes plaatst die wel goed voor je score zijn, maar dat moet je zelf weten. HelpMij is voor mij inderdaad geen sociaal forum om lekker te beppen. Dat doe ik wel ergens anders.
Maar je geeft verder prima antwoorden op onderwerpen waar je wat van af weet. Dus daarvoor heb ik alle waardering, voor zover dat wat waard is. Zelf hou ik mij verre van onderwerpen waar ik geen verstand van heb, want ik heb toch niks zinnigs over dat onderwerp te zeggen. En een TS zit daar ook niet op te wachten, denk ik. Dus als jij je in Access gaat verdiepen, en met goede antwoorden gaat komen, dan zou ik dat zeer verwelkomen!
 
Jij zit al heel lang op mij te vitten als ik eens een keer op een Acces vraag reageer. Ik heb mijn zegje er duidelijk genoeg over gezegd en verwacht dat je je onthoudt van dergelijk commentaar zoals in #3. Het slaat nergens op, is nergens voor nodig en niemand heeft er wat aan. Daarnaast is een forum als Helpmij er om mensen elkaar te kunnen laten helpen en dat lijkt me duidelijk een sociaal gebeuren.

Waar het mij maar om gaat is dat het jou duidelijk is dat ik die opmerkingen van jou jegens mij helemaal spuugzat ben.
Om het forum niet verder te vervuilen laat ik het hierbij en kan wat mij betreft de moderator hier wel één en ander verwijderen.
 
Ik reageer op mensen die slechte antwoord geven, dat klopt. Lijkt mij ook en logische zaak, want uiteindelijk wil je dat TS vooruit kan met een antwoord. Nogmaals: ik heb alle respect voor de antwoorden die je in andere forums geeft. Maar van Access weet je nog te weinig, en dat blijkt gewoon uit je antwoorden. Als je betere antwoorden geeft, dan hoor je mij echt niet meer klagen :).
 
Je weet heel goed dat ik je waardeer als het om Access kennis gaat en als er iets helemaal niet klopt aan de antwoorden of reacties heb ik er geen enkel probleem mee om door wie dan ook gecorrigeerd te worden, maar dat kan best op een veel vriendelijker manier dan dat jij dat meent te moeten doen. Niet alleen naar mij toe maar ook naar anderen. En dat zou jij eens moeten leren als je het toch over leren hebt.
 
Dan waarderen we elkaar dus op onze kennisgevingen, en laten we het daar maar bij houden :). En nu maar weer back on Topic! Tenslotte is het de bedoeling om Frank verder te helpen. En die heeft hier verder niks aan.
 
Heren,

Beiden bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik weet weer even iets meer en ga er mee verder.
Verder hou ik me volledig afzijdig van de onderlinge berichten die jullie elkaar sturen, voegt voor mij niets toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan