Meerdere querry's in 1 rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deadcops

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo,

Ik heb een access database waarin ik bepaalde gegevens wil laten tellen.
Dit heb ik gedaan met een querry.

Nu heb ik 2 verschillende gegevens getelt met 2 verschillende querry's alleen krijg ik de uitkomst van beide querry's niet in 1 raport.

Ik heb ook al geprobeert om 1 van de 2 querry's in een raport te zetten en dan een sub formulier toe te voegen. Dan moet ik de 2 querry's met elkaar koppelen, maar deze zijn niet gelinkt. Is er een andere manier waarop ik gewoon 2 verschillende querry's die los van elkaar staan aan elkaar te koppelen?

Je kunt van elke query een apart rapport maken, en deze twee rapporten als losse subrapporten in een nieuw rapport zetten. Je begint dus met een leeg, ongebonden rapport, en sleept daar vervolgens de twee query-rapporten naar toe.

Okee,

Als het neit anders gaat dan moet ik er zo maar het beste van maken.

Het zal wel aan mij liggen maar ik vindt het best lastig zo.
Ik snap niet dat ze niet in access hadden kunnen bouwen dat je de uitkomt van 2 querry's (of meer) hetzelfde als de uitkomst van 1 querry in een rapport kan zetten.

Ik ben wel al blij dat je in report view alles kan positioneren, dit maakt het dan weer een stukje gemakkelijker.

Er is dus echt geen simpelere manier?

Edit:
Hoe kan je er voor zorgen dat je die schuif balk niet krijgt als je het veld van een sub-querry kleiner maakt?
Zo kan ik er tenminste ook nog een sub-querry naast en onder krijgen.

Laatst bewerkt:
Je geeft zelf al aan in je vraag wat het probleem is... je hebt twee queries die in wezen niets met elkaar te maken hebben, omdat ze verschillende gegevens laten zien. Als jij ze al niet aan elkaar kunt koppelen, hoe moet Access dat dan doen in een rapport? Een subrapport is eigenlijk bedoeld om gegevens uit rapport één uit te splitsen in rapport twee, het subrapport. Daarbij zijn de gegevens dus aan elkaar te koppelen, anders zou je een zooitje krijgen.
Persoonlijk vind ik dit dan nog wel logisch aan een rapport; er zijn zaken waar ik me meer aan erger ;)

Dat van die schuifbalk moet je even uitleggen, want heb je een schuifbalk op een tekstveld waar je vanaf wilt, of op het rapport?

Ik heb foto: 1, 2 en 3
1. is hoe het uitziet als het goed is
2. is waar ik de sub-querry verkleint heb.
3. heb ik de schuifbalk voor de duidelijkheid in rode lijnen gezet.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    54,3 KB · Weergaven: 50
  • 2.jpg
    2.jpg
    32,9 KB · Weergaven: 40
  • 3.jpg
    3.jpg
    8,2 KB · Weergaven: 39
Als ik plaatje 1 zo bekijk (met een stevige loep :) ) dan zie ik dat de breedte voornamelijk veroorzaakt wordt door de twee tekstvakken in de Footer. Als je die verkleint/weghaalt, zou het er al een stuk beter uit moeten zien.

haha Sorry als het te klein is.

IDD ik heb de kop- voettekst verwijdert en het witte blad kleine gesleept. Nu is het wel goed.

Danke

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan