Meerdere records in formulier bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvanledden

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2008
Ik ben bezig met het maken van een kleine applicatie om een migratie te ondersteunen. O.a. werkformulieren printen, status wijzigen en voortgang te bewaken. Elk werkformulier moet door de werkvoorbereider worden toegekend aan een migratiemedewerker. Hiervoor heb ik een scherm gemaakt maar het lukt om niet om meedere records in één keer toe te wijzen aan een medewerker.

Is dit überhaupt mogelijk en zo ja hoe doe ik dat?

Ik neem aan dat je met de zin:

Elk werkformulier moet door de werkvoorbereider worden toegekend aan een migratiemedewerker.

bedoelt dat de records die je op het formulier ziet moeten worden toegewezen aan één migratiemedewerker?

Volgens mij moet je met een bijwerkquery een heel eind kunnen komen, als de gegevens in één tabel moeten worden bijgewerkt.

Je zou een macro of knop met VB kunnen maken die een aantal bijwerkqueries achter elkaar uitvoert, als je in meerdere tabellen moet bijwerken. Dat is één keer instellen, en daarna op de knop drukken.

Michel

Met geselecteerde records bedoel je hopelijk dat je ze m.b.v. selectievakjes hebt geselecteerd? Want dat kun je dan in de bijwerkquery als criterium opnemen. Dan verwijs je in de query naar de waarde van het selectievakje op het formulier.

Michel

Ik bedoel via de recordkiezer. Daarmee lijkt het of je meerdere records kan selecteren.

Je zegt het: het lijkt of je records kunt selecteren. Dat is ook wel zo, als je met knippen en plakken werkt, dus voor een kopietje naar Word of Excel gaat dat prima. In queries heb je er helaas niks aan.

Je zult dus een selectieveld moeten toevoegen. In ieder geval aan je formulier, maar makkelijker is het (denk ik) via een (hulp) tabel. Ik heb het zelf nooit via een formulier geprobeerd, dus niet boos worden als het niet werkt.... ;)

Die hulptabel bestaat uit een Ja/Nee veld, en het sleutelveld uit de tabel die je gaat bijwerken. Je voegt vervolgens alle ID's uit de tabel die je wilt bijwerken toe aan de hulptabel. Kan met een toevoegquery.

De bron van je formulier breidt je uit door de hulptabel aan de bestaande tabel of query toe te voegen, met uiteraard een koppeling op het sleutelveld.
Op je formulier, dat dus een doorlopend formulier is, zet je in de detailsectie een selectievakje, en die noem je bijv, chkMedewerker, en vervolgens markeer je alle records die je wilt bijwerken.
In de query die je hebt om bij te werken, neem je vervolgens een criterium op, waarbij je verwijst naar het formulier met de checkbox chkMedewerker, met als criteriumwaarde: -1.

Volgens mij moet je er dan zo'n beetje zijn. Kom je er niet uit, zet dan een voorbeeldje neer met wat testgegevens, kunnen we specifieker helpen!

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan