Je zegt het: het lijkt of je records kunt selecteren. Dat is ook wel zo, als je met knippen en plakken werkt, dus voor een kopietje naar Word of Excel gaat dat prima. In queries heb je er helaas niks aan.
Je zult dus een selectieveld moeten toevoegen. In ieder geval aan je formulier, maar makkelijker is het (denk ik) via een (hulp) tabel. Ik heb het zelf nooit via een formulier geprobeerd, dus niet boos worden als het niet werkt....
Die hulptabel bestaat uit een Ja/Nee veld, en het sleutelveld uit de tabel die je gaat bijwerken. Je voegt vervolgens alle ID's uit de tabel die je wilt bijwerken toe aan de hulptabel. Kan met een toevoegquery.
De bron van je formulier breidt je uit door de hulptabel aan de bestaande tabel of query toe te voegen, met uiteraard een koppeling op het sleutelveld.
Op je formulier, dat dus een doorlopend formulier is, zet je in de detailsectie een selectievakje, en die noem je bijv, chkMedewerker, en vervolgens markeer je alle records die je wilt bijwerken.
In de query die je hebt om bij te werken, neem je vervolgens een criterium op, waarbij je verwijst naar het formulier met de checkbox chkMedewerker, met als criteriumwaarde: -1.
Volgens mij moet je er dan zo'n beetje zijn. Kom je er niet uit, zet dan een voorbeeldje neer met wat testgegevens, kunnen we specifieker helpen!
Michel