• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere regels groeperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickVer

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2023
Hallo,

Ik heb een export gemaakt uit mijn webshop. Nu heb ik twee kolommen (kolom A:name en kolom B: description) en de name kolom bestaat uit steeds een aantal samengevoegde cellen, terwijl de description kolom uit losse regels bestaat. In het bestand in de bijlage wordt het eigenlijk direct duidelijk. Nu wil ik graag de inhoud in de regels van kolom B ook samenvoegen in dezelfde grootte als de productnaam in kolom A. Het lastige is dan per productnaam het aantal regels in kolom B verschilt. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

nb.: De bijlage bevat maar een gedeelte van het hele bestand, dus handmatig verwerken is geen optie.

Bijlagen

Dus rij 2 t/m 13 moeten samengevoegd worden (achter elkaar aan)? En rij 14 t/m 21 ook? Correct?

Vraag: gebruik je Excel 365?

Dat klopt inderdaad, maar ik wil wel alle informatie uit die regels bewaren.

Inderdaad Excel vanuit Office 365.

Kan heel gemakkelijk met Power Query.

PHP:
let
    Source = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Table1"]}[Content],
    fill = Table.FillDown(Source,{"name"}),
    grp = Table.Group(fill, {"name"}, {{"merged", each Text.Combine(_[description]," ")}})
in
    grp

Hallo,

Zoiets? Met power query.

Euhh, Jec was mij voor.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad wat ik bedoel! Kun je de stappen uitleggen die je gedaan hebt?

Advancex editor openen en door mij geplaatste code plakken

Ongeldige bijlage. Let wel op de source lijn. Zorg dat daar de juiste tabelnaam in staat

Hallo,

En ik krijg je bijlage niet geopend.

Ik krijg het zo niet voor elkaar, ik krijg weer een foutmelding. Ik heb hier het hele bestand bijgevoegd. Zou een van jullie het voor mij kunnen doen met het hele bestand?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Dan zou het dit moeten zijn. Zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan