Meerdere regels in Word laten invullen vanuit een Excelblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mklaver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2013
Berichten
3
Beste forumleden,


Al enkele dagen ben in druk zoekende op verschillende forums, maar tot op heden zonder het gewenste resultaat.
Ik ben druk zoekende naar een oplossing voor onderstaande probleem:

Ik heb een Excelblad welke gebruikt wordt voor het maken van uitvoeringsmappen, werkvoorbereiders bij ons vullen hier verschillende zaken in welke in graag automatisch wil laten invullen in een Word bestand welke nu nog iedere keer wordt ingevuld door middel van CTRL + C en vervolgens CTRL + V.

Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke oplossing niet mogelijk is, alleen kom er zelf niet meer uit.

Wie o wie kan mij een handje helpen.

Bijgevoegd 2 screenshots van het Excelblad waarin de gegevens staat welke ik graag in het Word bestand wil hebben, zie 2e screenshot.

Uitvoeringsmap Excel.JPGWord document.JPG
 
Ik snap het even niet, want je screenshot van Word ziet eruit als een gemaakt basis samenvoegbestand. Als je dat al hebt bereikt, wat doen dan de toetscombinaties CTRL + C en daarna + V dan nog / welke functie hebben die dan nog, want samenvoegen is een zo goed als geautomastiseerd invullen / invoegen van Excelgegevens naar Word.

......tenzij............ jij nog niet eerder gehoord hebt van samenvoegen en je idd. handmatig vanuit Excel de informatie naar die 3 velden in Word kopieert.
 
Laatst bewerkt:
Beste gast0225,

Helaas is dat laatste het geval. De regels zijn wellis waar grijs van het tekstvlak, alleen zit hier geen functionaliteit achter.
(Tekstvak.JPG

Het samenvoegen in Word ben ik niet veel wijzer uit geworden, vandaar mijn oproep hier.
 
Samenvoegen heeft Microsoft door zijn Officeversies heen helaas niet hetzelfde gehouden. Zo'n beetje in elke versie was het weer anders. Heb je het echter één keer door, dan kom je er in volgende Officeversies ook wel uit, het gaat even om het begrip en doorzien van de structuur. Wat 2007 betreft : dan heb ik goed nieuws voor je. Ik heb in 2009 een handleidinkje Samenvoegen in 2007 geschreven en hier op de Helpmij laten plaatsen. (onder mijn vorige naam : Pasja). Ga naar de sectie 'Tips en handleidingen'. Ga naar de letter E en klik vervolgens op de 5e van boven : 'Excel 2007 bestand met een Word 2007 bestand samenvoegen'. Volg die tutorial stap voor stap en het komt goed.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan