• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere regels tegelijk selecteren in een listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puntdroad123

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2016
Hallo,

Ik maak gebruik van een userform in excel en laat verwerkte data zien in een listbox.
Is het mogelijk om in deze listbox een regel te kiezen van een klant en als deze klant meerdere keren voorkomt dat deze ook automatisch geselecteerd worden? Zo ja, is dit een automatische instelling? Zo nee, hoe kan ik dit dan oplossen?

Groeten,
Rick

Daar zul je denk ik code voor moeten schrijven. Ik zou zeggen: begin eens met een voorbeeldbestandje :)

begin bij het begin:

Gebruik ipv

Code:
Private Sub UserForm_Activate()
'KLAAR
ListBox1.AddItem "1"
ListBox1.AddItem "2"
ListBox1.AddItem "3"
ListBox1.AddItem "4"
ListBox1.AddItem "5"
ListBox1.AddItem "6"
ListBox1.AddItem "7"
ListBox1.SetFocus
  Me.ListBox1.Selected(0) = True

End Sub

deze code

Code:
Private Sub UserForm_Initialize() 
  ListBox1.list=[row(1:7)]
  ListBox1.listindex=0
End Sub

Dank voor reactie
Heb deze versie aangepast, normaal staan er namen. Dan gaat jouw manier niet neem ik aan.

En voor mijn probleem doel ik op de grote listbox (ListOfData)

Bedoel eigenlijk wat anders.

Heb 2 knipsels ingevoegd.

Bestand knipsel selecteert 1 regel vanuit de listbox en laat dan data zien. (stukje met klantgegevens als voorbeeld)
Bestand knipsel 2 heeft die multi selectie optie, maar laat dan geen gegevens meer zien.

Wil in mijn formulier meerdere listbox rijen aankunnen klikken en verdere gegevens dan weergeven op de verschilleden tabbladen. Alleen rijen van 1 "klant" moeten dan weergegeven kunnen worden. (zie eerdere bestand voor beeldvorming)

Is dit te veel voor excel of is er wat mogelijk?

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    14,8 KB · Weergaven: 37
  • Knipsel 2.PNG
    Knipsel 2.PNG
    13,2 KB · Weergaven: 35
Kan natuurlijk wel met Extended en de Ctrl-toets, maar dan moet er nog een code bijkomen.......
Iemand die daar ideeën over heeft??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan