• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Meerdere resultaten laten zien mbv filter functie

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Unayok

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2018
In bijgaand voorbeeld wil ik dat in blad 2 in kolom D ( Nummer) de waarden zichtbaar worden die in blad 1 in kolom B (Nr.) staan

Ik begrijp de melding: Cel D8 is niet leeg terwijl de filter daar een waarde zou neerzetten.
Als ik in D8 de formule verwijder geeft dit het volgende resultaat:
1698923522353.png

Echter nu zijn de resultaten voor de sleutel kolom 4060 leeg! , terwijl hier ook 2 nummer zouden moeten staan (10034 en 10033)

Wie heeft hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt

Bijlagen

De verwijzingen even vastzetten?
Code:
=FILTER(Blad1!B$2:B$9;Blad1!A$2:A$9=C7;"")
of
=TRANSPONEREN(FILTER(Blad1!B$2:B$9;Blad1!A$2:A$9=C7;""))
Waarom trouwens de "sleutelkolom" nodig? Kan je toch ook wel ondervangen met de FILTER functie?
Code:
=TRANSPONEREN(FILTER(Blad1!B$2:B$9;A$7&B7=Blad1!$C$2:$C$9&Blad1!$D$2:$D$9;""))

Of:
PHP:
=FILTER(Blad1!B2:B9;AANTAL.ALS(Blad2!C7:C18;Blad1!A2:A9)>0)

Alex,
dank voor je snelle reactie, helaas geeft het " vastzetten" geen beter resultaat:
1698993998632.png

Ik wil graag het nummer in kolom B gebruiken omdat op basis van dit nummer andere informatie wordt opgezocht binnen een veel groter bestand.
Dus ik wil graag de nummers in kolom D houden.

Het is geen PHP code, maar een Excel formule. Hangt af van wat voor code-tags je gebruikt op het forum.

De foutmelding komt omdat de FILTER meerdere nummers vindt en die wil plaatsen in de kolom, maar in de volgende rij staat al een formule. De Excel-formule kan dus niet "overlopen" (of m.a.w. de gevonden resultaten niet kwijt).

Gebruik dan TRANSPONEREN om de functie heen waardoor de resultaten in kolommen komen, of de volgende waardoor je de nummers in 1 cel krijgt gescheiden door een punt-komma:
Code:
=TEKST.COMBINEREN(";";WAAR;FILTER(Blad1!B$2:B$9;Blad1!A$2:A$9=C7;""))

Laatst bewerkt:
De formule die ik plaatste doet alles ineen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan