• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere resultaten weergeven met vlookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

mboertje

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Met behulp van de functie vlookup (vert.zoeken) wordt een bepaalde score opgezocht, nu komt deze score meerdere keren voor, vlookup geeft natuurlijk het eerste resultaat weer. Kunnen de andere resultaten ook weergegeven worden ?

Bijlagen

mboertje,

Ik denk dat dit met een MatrixFormule gedaan moet worden.
Daar heb je dan iemand voor nodig die er handig in is. (dat ben ik niet)

Zie bijlage, inderdaad matrixformule (ctrl+shift+enter)

Bijlagen

Ja dit bedoelde ik inderdaad. Alleen snap ik niets van de formule, niet zo gek dat ik die niet kon verzinnen....

Kan iemand mij nog de uitleg van deze formule geven ? Zodat ik hem ook toe kan passen in het echte document ?

Het beste wat je volgens mij kan doen: met de "Evaluate formula" knop een tiental keer door de formule stappen, en noteren hoe de onderdelen van deze formule zich afwikkelen en in elkaar grijpen.

Die knop maakt deel uit van de "Formula Auditing" toolbar. In mijn engelstalige Excel 2003
ga ik naar menu View (Beeld?) >> Toolbars >> Formula Auditing aanvinken. Zie bijlagen.

Bijlagen

• Toolbar1-500.jpg
    Toolbar1-500.jpg
    25,5 KB · Weergaven: 341
  • Toolbar2-1200.jpg
    Toolbar2-1200.jpg
    15,7 KB · Weergaven: 135
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan