• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere rijen samenvoegen tot één rij.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenzie44

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2011
Beste allen,

Al een tijdje ben ik aan het puzzelen, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een enorm databestand die ik wil reduceren zonder dat er gegevens verloren gaan. Volgens mij moet dat kunnen, maar mij lukt het nog niet.

Kan iemand van jullie mij helpen? Een uitgebreide uitleg bevindt zich in het Excelbestand.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,

Bijlagen

Jenzie44

Op zich is dit niet zo'n probleem maar wat wil je doen als bij Harry in de kolom Breedte een keer 15 cm voorkomt en een keer 2 meter?
Wil je zij bij elkaar optellen, of kan dit niet voorkomen?

Groeten,

Elsendoorn2134

Hoi Jenzie,

In de bijlage vind jij je oplossing.

Bekijk bijlage helpmij (aangepast).xlsx

In het tabblad vind je twee nieuwe tabbladen (groen). Dit heb ik even gedaan om mijn aanpassingen te laten zien.

In "Sheet1 (nieuw)" staat de data waar je mee wil werken.
Wat ik heb aangepast is Eenheidsdiepte, Eenheidsmassa etc etc..

Deze eigenschap/eenheid kun je namelijk bepalen/meegeven in de celeigenschap.

Als je nu naar kolom C gaat (Breedte) en je gaat dan naar celeigenschappen dan zie je wel wat ik gedaan heb onder "aangepast".

Zo kun jij je dataset kleiner maken en je kun er nu voor zorgen dat je een draaitabel kan gebruiken. zie hiervoor het tweede tabblad. Je kunt ook binnen een draaitabel de celeigenschappen aanpassen.

Kun je hier verder mee?

gr Jos

Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Jos,

Bedankt voor je reactie en excuses dat ik hier een beetje laat op reageer, maar dat heeft er mee te maken dat ik er pas morgen weer mee aan de slag ga. Ik heb het nu even vluchtig bekeken en het lijkt erop dat ik hier mogelijk wel iets mee kan. De dataset die ik je stuurde is echter een maar een heel klein deel van de rijen en kolommen uit de daadwerkelijke dataset, die dus vele malen meer inhoud heeft.

Wat ik zelf dacht is dat er wel een soort formule te bouwen is waarmee mijn vraag beantwoord zou moeten kunnen worden, maar ik ga wat je gestuurd hebt morgen eens proberen toe te passen. Kijken of het wat wordt!

Bedankt tot zover.

Groeten,

Dag Jos,

Bedankt voor je reactie en excuses dat ik hier een beetje laat op reageer, maar dat heeft er mee te maken dat ik er pas morgen weer mee aan de slag ga. Ik heb het nu even vluchtig bekeken en het lijkt erop dat ik hier mogelijk wel iets mee kan. De dataset die ik je stuurde is echter een maar een heel klein deel van de rijen en kolommen uit de daadwerkelijke dataset, die dus vele malen meer inhoud heeft.

Wat ik zelf dacht is dat er wel een soort formule te bouwen is waarmee mijn vraag beantwoord zou moeten kunnen worden, maar ik ga wat je gestuurd hebt morgen eens proberen toe te passen. Kijken of het wat wordt!

Bedankt tot zover.

Groeten,

Hoi Jenzie,

Geen enkel probleem dat je later reageert.

Een draaitabel is juist uitermate geschikt bij een grote dataset. Je kunt namelijk het bereik van de draaitabel aanpassen.

Ik weet het zo niet meer uit mijn hoofd, maar mogelijk heb ik daar in het voorbeeldbestand al rekening gehouden. Dat weet ik zo even niet meer. Is dit niet het geval, dan ben ik natuurlijk bereid je te helpen.

gr Jos

Het is me gelukt Jos! Na een beetje puzzelen en zelf wat aanpassingen ben ik er uit gekomen. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan