Meerdere rijen uit 1 tabel samenvoegen naar 1 rij in tijdelijke tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

janneman63

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2014
Hallo,

Ik heb een tabel waarbij van elke persoon een of meerdere rijen zijn. Nu moet er een planning overzicht komen waarbij de gegevens van die persoon in 1 record worden weergegeven.
Het is een weekplanning waarbij een persoon 1 of meerdere keren in een week wordt gepland.
Is dit met een query te doen of moet dit met VBA.

Alvast bedankt,
Jan.

Leg iets beter uit wat je wilt, want ik snap het eerlijk gezegd niet. Dat begint al met de "tabel waarbij van elke persoon een of meerdere rijen zijn". Ik vermoed, dat je een personentabel hebt (waar iedereen dan hopelijk echt maar één keer in staat) en dat je een planningtabel hebt, waarbij je voor elke aanwezigheid van een persoon een apart record hebt. Iemand die in een week 3 keer aanwezig is, zou dan 3 records hebben en een persoon die 5 keer aanwezig is heeft dan 5 records. Maar dan.. Wat wil je zien in die verzameltabel? Doe er desnoods een Excel tabelletje bij met het beoogde eindresultaat, dat werkt ook wel.

Nadere uitleg

Het is inderdaad een tabe waarbij een persoon die, wanneer hij die week meerdere keren komt dan ook meerdere keren in die tabel voorkomt.
Een Excel bestandje als voorbeeld toegevoegd.
Ik hoop dat het dan iets duidelijker wordt.

Bijlagen

Dat is een lastig resultaat om te maken; in de Access cursus (hoofdstuk 13) staat (een deel van) de code en techniek die je nodig hebt om zoiets te bouwen. Als je daar niet uitkomt (en dat zou mij eerlijk gezegd niks verbazen, want het is een lastig onderwerp) dan zou ik de database meeposten, want het heeft geen enkele zin om dit na te bouwen in een andere database; de kans dat je het probleemloos kan overzetten is (was ;) ) ongeveer net zo groot als dat Feijnoord kampioen wordt :).

Ja daar was ik al bang voor. IK ga aan de gang met VBA en met behulp van een hulptabel wat vlgs mij ook wordt gebruikt in het voorgestelde hoofdstuk 13.
Ik wil dan overzicht form of rapport koppelen aan de hulptabel.
Bedankt en als het echt niet lukt meldt ik mij wel weer.

Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan