Meerdere Router in Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beukenootje

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Hallo allemaal, allereerst de beste wensen voor 2009. :thumb:

Ik kom ethernetpoorten tekort in mijn hobbyruimte
Wat heb ik: 1 router in de huiskamer Linksys WRT54G (Naam Huiskamer) Adres 192.168.1.1
Hieraan hangt: 1 PC in de huiskamer (draad), nog enkele draadloze gebruikers en de hobbyruimte met draad

2 Router in de Hobbyruimte Linksys Etherfast (Naam Hobbyruimte) Adres 192.168.1.2
Hieraan Hangen diverse apparaten:

Poort 1: huiskamer
Poort 2: Mijn PC
Poort 3: Nas
Poort 4: Een Dreambox

Nu heb ik niks meer over want de Huiskamer gaat in een Ethernetpoort van de hobbyruimte dus alle vier Ethernetaansluitingen zijn bezet

Nu wil ik de Huiskamer aan de Wan van de hobbyruimte hangen, dan krijgt de Hobbyruimte een ander netwerk adres 192.168.2.1

Nu krijg ik het niet voor elkaar.

Wie heeft voor mij een oplossing met de bestaande apparatuur, dus zonder Switches of Hubs aan te hoeven schaffen

Ik heb hier nog een Router en die wil ik dan ook aan de Hobbyruimte hangen zodat ik ook eens met andere pc's kan rommelen zonder stekkers te hoeven wisselen.

Het is wel belangrijk dat de NAS in het 192.168.1.1 netwerk blijft hangen, die moet zichtbaar blijven.

Alvast dank.

Henk.

Idereen dank voor de medewerking
Heb er een simpele 5ports switch tussen gezet en alles werkt.

Groet.

Laatst bewerkt:
Aangezien er een wifi router aanwezig is lijkt het mij het makkelijkst om de niet-wifi router eruit te halen en geheel draadloos te gaan. Een wifi router al al snel 30 aansluitingen verwerken (in geval van mijn sweex router...).

Een andere optie is de niet-wifi als router te gebruiken en de wifi daar als access-point op aan te sluiten. Dan wellicht een paar wifi adapters aanschaffen en alles werkt...

Aangezien er een wifi router aanwezig is lijkt het mij het makkelijkst om de niet-wifi router eruit te halen en geheel draadloos te gaan. Een wifi router al al snel 30 aansluitingen verwerken (in geval van mijn sweex router...).

Een andere optie is de niet-wifi als router te gebruiken en de wifi daar als access-point op aan te sluiten. Dan wellicht een paar wifi adapters aanschaffen en alles werkt...

Dat is niet echt de bedoeling, aangezien het bereik in de Geisoleerde Hobbyruimte zeer slecht is, anders had ik deze vraag immers niet hoeven stellen want draadloos gaat uitstekend tot de 3de etage met Hyperwrt Firmware in de Linksys WIFI

De hobbyruimte moet echt met kabels aangesloten worden.
Daarbij komt dat de NAS en de DREAMBOX niet draadloos kunnen, MIJN PC wel maar dan heb ik heel weinig signaal van de Huiskamer.

Henk.

Mijn 2e optie was bedoeld om aan te geven dat je je bereik evt vergroot door de wifi naar de eerste etage te verhuizen. Ik weet nu echter nog niet of de hobbyruimte zich daar ook bevind, vandaar :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan