Meerdere routers achter ziggo Ubee modem probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cazper1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Goedemiddag,

Wij hebben in ons studentenhuis al tijden problemen met het internet. Soms van korte duur en soms wat langer.

Wij hebben internet van Ziggo en hebben hierbij een Ubee modem gekregen. Deze heeft 1 (lan1) poort die het internet doorstuurt naar onze eerste Draytek router, deze regelt het draadloos internet van de begane grond en de eerste verdieping. Deze Draytek router stuurt 1 kabel naar de volgende router, die het internet regelt op de 2e en 3e verdieping. Tevens stuurt hij ook nog een kabel naar een switch waar we vervolgens bedraad internet uithalen.

Ubee Modem ------- Draytek Router ------ Switch ----> internet beneden / draadloos 1
|
. ----------------- 2de router --> internet boven / draadloos 2

Nu hebben we als alles tegelijkertijd is aangesloten geen internet, en kan ik vanaf beneden bedraad niet in de draytek router komen (192.168.1.1). Wel hebben we internet via het draadloze netwerk van de Draytek Router, en hiermee kan ik ook in de router komen.

Nu heb ik gekeken of het misschien aan de Draytek Router lag, maar zodra ik de kabel die vanaf de Draytek router naar de 2de router loopt loskoppel, en in mijn eigen laptop stop, dan heb ik wel gewoon bedraad internet en kan ik ook in de router komen. Ook als ik mijn laptop direct aan de Ubee modem van Ziggo hang, is er een internetverbinding.

Ik vermoed dus dat het ligt aan de tweede router, of dat er een conflict is tussen de twee routers.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Casper.

Laatst bewerkt:
Door de opmaak klopt het niet helemaal. De 2e router zit niet aan het Ubee modem, maar aan de Draytek Router.

je moet ervoor zorgen dat de 2e router:
- een vast ip-adres heeft in de range van het ip-adres dat je krijgt wanneer je wel op internet kan (bijvoorbeeld als je laptop een ip-adres krijgt 192.168.1.13 dan zorg je dat deze router een ip heeft als dit bijvoorbeeld: 192.168.1.100)
- de kabel die van draytek router afkomt moet niet in de wan poort van de 2e router maar in een normale poort.
- de 2e router mag geen ip-adressen uitdelen dus DHCP uitzetten op deze router.

Ok we zijn er dus achter gekomen dat er niet een tweede router aan de Draytek router vast zit, maar een access point.
Ligt het dan toch aan de Draytek router?
Zowel boven als beneden hebben we draadloos internet maar geen bedraad internet.

Any thoughts?

Kleine tip !

heb zelf ook het Ubee modem van Ziggo.
Als je de sticker aan de achterzijde weg haalt, zijn er nog poorten die altans bij mij nu in gebruik zijn.
Deze poorten werkten gewoon.

Zou er eens naar kijken en dan kan je makkelijk nog een router bij plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan