ThePromisedLAN
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 jul 2015
Goedendag allen,
Ik ben al drie volle dagen bezig met het installeren van een netwerk bij mij thuis.
De situatie die zich voor had moeten toen is als volgt:
Het probleem momenteel is dat de connectie op de begane grond perfect werkt, ik ervaar hier dus geen problemen mee.
Zodra ik naar de eerste etage ga heb ik een paar minuten internet voordat ik eruit wordt gegooid.
Ik heb de volgende instellingen gewijzigd:
Het probleem is dat de connectie op de eerste etage nooit langer dan 5 minuten standhield.
Iemand een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt voor alle reacties!
Ik ben al drie volle dagen bezig met het installeren van een netwerk bij mij thuis.
De situatie die zich voor had moeten toen is als volgt:
Op de begane grond is een modem geïnstalleerd die ik heb ontvangen van KPN, hiermee is mijn connectie benden goed.
Om ervoor te zorgen dat ik op de eerste etage ook een goede connectie heb, heb ik een oude router omgezet naar acces point.
Om ervoor te zorgen dat ik op de eerste etage ook een goede connectie heb, heb ik een oude router omgezet naar acces point.
Het probleem momenteel is dat de connectie op de begane grond perfect werkt, ik ervaar hier dus geen problemen mee.
Zodra ik naar de eerste etage ga heb ik een paar minuten internet voordat ik eruit wordt gegooid.
PHP:
Modem begane grond: Experiabox V3 (KPN)
Router eerste etage: Cisco E2500
Ik heb de volgende instellingen gewijzigd:
PHP:
Modem IP: 192.168.2.254
Router IP: 192.168.2.1
In de router heb ik onder andere dezelfde SSID en wachtzin gebruikt als bij de modem.
Ook heb ik de DHCP server en UPNP uitgezet.
Voor beide apparaten heb het kanaal naar 8 gewijzigd, zodat deze niet tegenwerken.
Het probleem is dat de connectie op de eerste etage nooit langer dan 5 minuten standhield.
Iemand een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt voor alle reacties!