Meerdere routers

• Onderwerp starter Onderwerp starter ReH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ReH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2008
Onze modem/router staat beneden en we hebben soms last met het draadloze netwerk boven, een kamer verder is er al helemaal geen ontvangst. Nu las ik net ergens iets van een repeater, maar dat is blijkbaar enkel bij bepaalde modellen, nu las ik ook dat je met een kabel (afhankelijk van het model) soms wel een tweede router kan aansluiten om zo je bereik te vergroten. Nu is mijn vraag of dit met de volgende modellen mogelijk is, hoe ik dat precies moet doen en of het een verbetering zal zijn.

Door een wijziging van m'n abonnement en een actie, kregen we een gratis modem/router van onze provider. (Ik ken de specificaties niet precies en het is van België, hopelijk kunnen jullie er wat mee.)

- B-box 2 van Belgacom (foto via google: http://sweety.mvps.org/images/routeurs/bbox2.jpg)
- Belkin wireless N-modem/router (nummer: F5D8633DF4A) (foto & wat uitleg: http://www.exell.be/C2S_Products/C2S_ProdDetailsL10.ASP?ref=06009458)

Kan ik dus een van de twee zetten waar hij vroeger stond en dan a) als het kan draadloos de 2de ergens anders zetten om zo het bereik te vergroten b) ofwel met een draad van de 1ste naar de 2de, die dan wat verder staat? En uiteraard de vraag of het veel zin heeft.

Alvast bedankt.

Nu las ik net ergens iets van een repeater, maar dat is blijkbaar enkel bij bepaalde modellen, nu las ik ook dat je met een kabel (afhankelijk van het model) soms wel een tweede router kan aansluiten om zo je bereik te vergroten.

hi,
Als je hiermee het antwoord bedoeld wat ik gisteren gaf
Dit ging over een "bekabeld" netwerk en of 35meter een bezwaar was.

In jouw geval gaat het om draadloos netwerk.
Het handigste is het AccessPoint daar te plaatsen waardoor overal ontvangst is
maar dat is vaak niet het makkelijkste. Je kunt ook een tweede access point kopen
en op een andere plek ophangen waardoor je de dekking vergroot.
Maar ook op dit tweede accesspoint zul je een kabel moeten aansluiten !
grtz gerrit

Ah neen, was ergens anders op internet.

Hoi,

Je hebt een aantal mogelijkheden om de range van je draadloos netwerk te vergroten:

1. De installatie van een range extender of repeater. Zoals je zelf al aangaf enkel mogelijk bij bepaalde merken. Router en repeater zijn het best van hetzelfde merk om problemen te voorkomen. Het zwakke punt van wifi is de penetratie door beton en helaas zijn vloerplaten heel dikwijls van beton gemaakt. Een range extender kan hier een oplossing bieden maar dikwijls zal de kwaliteit van je signaal niet echt optimaal zijn.

2. Het bekabeld aansluiten van een router op een router. Dit is de meest aangewezen manier om je netwerkbereik te vergroten. In jouw geval is het best om een kabel van beneden naar boven te brengen om dan via een router je bovenverdieping van draadloos netwerk te voorzien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan