Meerdere routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghostrider-NL

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Hallo,

Graag wil ik in mijn garage draadloos wifi hebben, want hier is het signaal te zwak van de huiskamer. Hier staat een UPC horizon box.
Via een powerline via het stopcontact heb ik daar een netwerk verbinding, echter wil ik die op een router (d-link 635) hebben met USB zodat mijn printer gedeeld is.
Wanneer ik geconnect ben met de d-link zie ik de printer, echter bij het andere netwerk zie ik de printer niet. En voor mijn mediaplayer, die met een kabeltje op de horizonbox staat aangesloten is het net andersom.

Het ip adres van de horizon box is 192.168.192.1, die van de lan bij de d-link is 192.168.0.1. Ik mag geen van beide ip adressen veranderen anders gooit hij de verbinding er uit. Bij beiden staat DHCP aan.

De d-link krijgt wel een WAN ip adress in de range van de horizonbox, maar de computers van de d-link dus een van 192.168.0.*

De horizonbox heb ik aangesloten op de wanpoort van de d-link, als ik deze aansluit op de lanpoort dan zie ik zelfs in het netwerk van de d-link de printer niet

Hoe los ik dit op?

Laatst bewerkt:
iedere router heeft een eigen netwerk dus alles wat erop aangesloten is zal met elkaar kunnen verbinden maar de 2 routers verbinden niet met elkaar.
Dit kan je oplossen door bij de 2 de router iets uit te zetten zodat hij als swich werkt.
Ik heb het zelf ook, ik zoek het even op wat je precies moet doen.

via een pc die op de router is aangesloten moet je inloggen op de router en dan dhcp uitzetten .
De lan kabel die uit de eerste router komt moet je in een lan aansluiting pluggen je hebt er daarvan 4 dus niet in de groene.
En het kan zijn dat je het ip moet aanpassen van de 2 de router zodat hij binnen de range van de eerste valt .

Bedankt voor uw antwoord. Als ik ze allemaal in de zelfde range zet dan krijg ik idd via de d-link een ip van de horizon box, maar nog steeds zie ik gek genoeg de printer niet. Ik denk dat ik over ga naar een wifi printer, dan ben ik er vanaf

Kan de shareport software iets met het probleem te maken hebben? Het is een ellenlange hyperlink die ik hier best niet naartoe kopieer. Maar als je op de Dlink site naar de produktpagina van jouw router gaat en je klikt rechts op "downloads" kom je op de firmware en software sectie terecht.

Bedankt. Ja shareport heb ik, deze lijkt prima te werken, want deze geeft een melding dat ik met de printer kan connecten wanneer ik in het d-link netwerk zit, echter via het netwerk via horizon krijg ik geen melding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan