Meerdere runtime errors

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jatax

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Eej,

ik heb maar weer eens n vraag. Ik krijg sinds kort meerdere runtime errors. Ik heb er n paar opgeschreven zodat jullie weten wat ik bedoel. Hij geeft dan de melding:

runtime error 226 at 068C67563
runtime error 226 at 03A96763
runtime error 226 at 04D36763

Ik weet zelf niet hoe t komt, maar ik denk dat bij het verwijderen van een paar programma's misschien n paar dll's zijn verwijderd die nodig zijn.
Kan iemand me misschien verder helpen?

Alvast bedankt,

In IE? Kijk dan eens of dit helpt: AANvinken in IE/Extra/Internet-Opties, tabblad Geavanceerd (blokje Surfen), regel 'foutopsporing in scripts uitschakelen' en UITvinken 'melding van elke scriptfout weergeven' en klik OK. Ligt vaak aan de webmaster(s) hoe een site is opgebouwd.

Bedankt voor je reply, maar helpt helaas niet ik krijg t ook als ik andere programma's open dan alleen internet explorer. Dus het probleem is nog niet verholpen :(
Iemand anders nog een oplossing

Alvast bedankt,

Hier heb ik ook niet zoveel aan maar tog bedankt.
Zijn er misschien moderators die me n handje kunnen helpen, want het is allemaal wel aardig bedoeld die pogingen om tot n oplossing te komen, maar ik wil gewoon een oplossing waarbij ik pcies weet wat ik moet doen en die t probleem dan ook daadwerkelijk verhelpt.

Alvast bedankt :)

Geplaatst door Jatax
Zijn er misschien moderators die me n handje kunnen helpen, want het is allemaal wel aardig bedoeld die pogingen om tot n oplossing te komen, maar ik wil gewoon een oplossing waarbij ik pcies weet wat ik moet doen en die t probleem dan ook daadwerkelijk verhelpt.

En mensen die geen moderator op Helpmij zijn, zouden volgens jou dus niet in staat zijn een goede oplossing aan te dragen? Hoe naïef kun je zijn.....

Heb alsjeblieft een beetje waardering voor iedereen die je probeert te helpen, en kom dus niet aanzetten met een opmerking als "het is allemaal wel aardig bedoeld".

Maar goed, ik hoop voor jou dat één van de moderators de oplossing voor je heeft. Door mensen die geen moderator zijn wil jij blijkbaar liever niet geholpen worden, dus wees niet verbaasd als er nog maar weinig reacties in deze thread geplaatst zullen worden...

Ongelooflijk.:8-0:

Sorry dat t zo over kom, want zo bedoel ik t niet. Ik heb juist heel veel respect voor die mensen die me willen helpen. Ik zelf weet er nix van af daarom stel ik ook de vragen. Ik zou alleen graag een oplossing krijgen en liever geen mensen die zomaar wat gissen. Snap je wat ik bedoel.

Ik bied mn excuses aan als ik mensen heb beledigd, dat was niet mijn bedoeling. :o

Geplaatst door Jatax
Sorry dat t zo over kom, want zo bedoel ik t niet. Ik heb juist heel veel respect voor die mensen die me willen helpen. Ik zelf weet er nix van af daarom stel ik ook de vragen. Ik zou alleen graag een oplossing krijgen en liever geen mensen die zomaar wat gissen. Snap je wat ik bedoel.

Ik bied mn excuses aan als ik mensen heb beledigd, dat was niet mijn bedoeling. :o

Okee. Maar die mensen gissen niet, ze geven ideeën en links waar je misschien iets aan zou kunnen hebben. Soms zul je ook zelf een beetje moeten puzzelen om je probleem te kunnen oplossen.

Om de kans op een oplossing groter te maken, zul je trouwens ook veel meer informatie moeten geven. Het is nog steeds volstrekt onduidelijk wanneer deze fouten precies optreden en bij welke programma's dat gebeurt. De enige informatie die we tot nu toe van je hebben gekregen is dat je denkt dat het te maken heeft met het verwijderen van wat programma's en wat dll-bestanden (of zoiets, je bent erg vaag).

Probeer eens precies aan te geven wat je exact hebt gedaan voordat dit probleem ontstond. Probeer zo precies mogelijk te beschrijven wanneer dit probleem zich voordoet en bij welke programma's. Probeer zo precies mogelijk aan te geven wat je al hebt geprobeerd om het probleem uit de wereld te helpen.

Jij wilt graag - ik citeer - "een oplossing waarbij ik pcies weet wat ik moet doen en die t probleem dan ook daadwerkelijk verhelpt", maar op basis van de informatie die jij tot nu toe hebt gegeven kúnnen wij niets anders doen dan gissen.

Ohw oke ik zal proberen wat duidelijker te zijn.Ik heb onlangs n paar programma's geinstalleerd gehad, maar omdat ik ze niet lekker vond werken heb ik ze weer verwijderd. Nu geeft de computer elke keer n runtime bij bijna alle programma's. Met elke keer deze melding.

Runtime error 226 at ####
#### zijn elke keer verschillende nr's
Ik krijg deze melding pas na enige tijd al op mn pc te hebben gewerkt.Ik krijg dan bij elk progje dat ik open dezelfde fout als ik op ok klik kan ik wel gwoon verder gaan zonder enige problemen.Ik gebruik trouwens IE 6.0

p.s. als ik met hijack this zou scannen zou je dan genoeg informatie hebben en moet ik t dan net als in n andere topic weer apart posten

Alvast weer bedankt,

Laatst bewerkt:
ijn er misschien moderators die me n handje kunnen helpen, want het is allemaal wel aardig bedoeld die pogingen om tot n oplossing te komen, maar ik wil gewoon een oplossing waarbij ik pcies weet wat ik moet doen en die t probleem dan ook daadwerkelijk verhelpt.

En een oplossing van een Mega Honourable Senior Member is niet voldoende ? Je stelt wel hoge eisen !
Wat is trouwens de reden dat je denkt dat een moderator wel antwoord zou weten en iemand anders niet ? Voor zover ik weet worden moderators niet geselecteerd op kennis voor het oplossen van van jouw probleem !

Goed.... Het zou handiger zijn als je in plaats van zulke zaken in je reactie's te zetten je wat meer informatie geeft over het probleem en/of het mogelijke ontstaan daarvan.

Wat heb je voor systeem ?
Wat heb je qua hardware/software/configuratei gedaan vlak voor deze problemen zich voordeden.
Wanneer krijg je deze fouten ?
Zijn de fouten aan elkaar gekoppeld of krijg je de meldingen onafhankelijk van elkaar op willekeurige tijdstippen ?
Zijn de fouten tijds of programma afhankelijk ? (Met tijd bedoel ik altijd x aantal minuten na aanzetten van je pc)

Heb je zelf al iets geprobeerd te ondernemen, zo ja wat ?

Zo nou kan je wat zinnigs zetten in je volgende post !
En dan natuurlijk maar hopen dat een moderator daar iets mee kan, aangezien ik slechts een Seniour member ben !

Nou zal ik maar weer eens aardig zijn.
Als je de runtime-error in google invoert, krijg je veel results, wat opvalt is dat een aantal keren een defecte geheugen module het probleem veroorzaakt heeft.

Als je meer dan 1 geheugenmodule in je pc hebt haal dan de rest er eens uit, test of het probleem is opgelost, zo niet haal dan deze module eruit, en plaats er een andere in en kijk of het werkt.... Zo niet meldt het dan even dan is er vast wel een moderator bereid om een zinnig antwoord te geven.

Kan dus idd van alles zijn: http://www.computerhope.com/issues/ch000380.htm
http://www.colba.net/~hlebo49/messages.htm > zoek onder runtime

Je meldt dat je onlangs een paar programm's hebt geinstalleerd en weer verwijderd, welke en hoe heb je dat gedaan qua uninstall? Controle qua spyware moet je hier zijn: klik-->Helpmij tegen spyware offensief deel 7 Lees daar het 1e bericht goed door en plaats dan ook in dat topic een Hijack This log.

Overigens kwam ik, net als wat GForze al meldt, veel tegen wat betreft een defecte geheugen module, kijk ook daar naar.

Verder sta ik achter wat Buffy en GForze nog meer melden, niets aan toe te voegen. Ik trek me verder terug uit dit draadje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan