Meerdere schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luukflo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Ik heb een probleem met het afspelen van mijn films via mijn laptop op mijn tv.
Zodra ik mijn TV met S-video op mijn laptop aansluit, en de tv als 2e scherm instel, geeft deze alleen beeld in grijswaarden.

Van mijn Videokaartdriver heb ik al de nieuwste versie geupdate (Mobile Intel(R) 015GM/GMS,910GML Express Chipset Family).

Aan mijn kabel ligt het niet, want via een andere computer werkt hij wel. Aan mijn aansluiting ook niet, want het moederbord is onlangs vervangen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

op die manier werkt het niet

bij de meeste laptops (zoals bij mij) zit een toets combinatie dat jeje beeldscherm op je latop uitschakeld dan moet i het wel doen

Klopt. Op die manier kan ik op de volgende manieren schakelen: laptop aan tv uit; laptop uit tv aan; laptop aan tv aan. Dat werkt.

Op geen enkele manier geeft hij kleurbeeld.

heb je dit ook geprobeert laptop beeld uit, tv beeld aan Film openen via (standard) windows mediaplayer. en dan full screen zetten

ik zie alles wat er op het scherm van mijn laptop te zien is, maar dan zwart wit. Dus ik denk dat het aan mijn videokaart of aan de drivers ligt, maar ik weet niet hoe ik het op kan lossen :confused:

Ook wel eens aan gedacht dat het ook aan de instellingen van de tv kan liggen? En let ook op dat het signaal dat vanuit je S-video wordt verstuurd overeenkomt met die van je tv (dus normaal PAL, tenzij je op je tv wat anders ingesteld hebt staan).

Zie ook deze link

Citaten uit deze link:
5. Your TV may just happen to be able to support the 1024 x 768 pixel resolution that the computer may be set to, however, if you lower the resolution to 800 x 600 the movie will probably play much smoother without any noticeable drop in picture quality.

6. Video Formats. You need to make sure that the video format selected on your computer is the same as the video format required for your television. There are some computers that are sold in the USA with PAL-B as the default video format; you need to change it to NTSC-M for TVs in North and South America. There are basically three television video formats, NTSC, PAL and SECAM. NTSC is used in Canada, Japan (NTSC-J), USA, Mexico, Central and South America. PAL is used in most European Countries, Australia and New Zealand. SECAM is primarily used in France and the old soviet republics.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan