Meerdere selecties listbox onder elkaar wegzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doperwt

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2013
Hi,

Ik zit met het volgende. Ik wil graag een listbox hebben waarin ik een selectie kan maken van artikelen en deze selectie dan laten weg zetten naar een andere sheet. Ik heb al een beetje zitten knoeien en het lukt al aardig, alleen het belangrijkste wil nog niet echt vlotten. Hoe kopieer ik de gegevens van mijn selectie in de andere sheet? En ook nog eens onder elkaar?

Ik dacht dat ik mijn listbox bereik dynamisch had gemaakt, maar ik zie nog steeds 4 lege regels. Iemand een oplossing om dit te verhelpen?

En last but not least.. Kan men door een listbox heen scrollen met het muiswieltje? :rolleyes:

Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen. Bijgevoegd is het bestand.

Bekijk bijlage Listbox macro.xlsm

Laatst bewerkt:
Verwijder de listfillrange in de eigenschap.

Om de listbox te vullen.
Code:
Sub listbox_vullen()
 Sheets("add").LB_Products.List = Sheets("date").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Columns(5).Resize(, 11).Value
End Sub

Om de geselecteerde items weg te schrijven.
bv.
Code:
Sub weggschrijven()
Dim sn, i As Long
sn = Sheets("date").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).Columns(5).Resize(, 11)
With Sheets("add").LB_Products
For i = 0 To .ListCount - 1
            If .Selected(i) Then
              Sheets("resume").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 11) = Split(Join(Application.Index(sn, i + 1, 0)))
            End If
        Next i
    End With
End Sub

Dag HSV,

Bedankt voor je hulp. Echter ben ik nog een leek in het gebruik van macro's, dus zou jij mij willen vertellen waar ik de macro's moet plaatsen? Onder Module 1? Daarnaast krijg ik de listbox maar niet gevuld met jouw macro. Zou jij, of wellicht iemand anders die tijd over heeft, het misschien kunnen voordoen in mijn excel bestand? Ik hoor het wel.

Hallo,

Ik heb ze in module 3 geplaatst.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan