Meerdere servers laten samen werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvmaan

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hallo,
ik zit met een klein probleempje
ik heb een website die steeds over belast is dus ik d8 ik koop even 5 servers extra,
nu wil ik dus dat op server 1 de database gehost word en op server 2-3-4-5 de website staat en dat de 4 servers waar de website op staat de database gebruikt van server 1 ik heb een beetje lopen klooien en krijg steeds foutmeldingen ik neem aan dat ik iets in de config's moet aanpassen maar ik zou niet weten welke

zou graag weten hoe ik dit zou kunnen instellen.
mvg
Jelle

Beetje lastig te beantwoorden zo ;)

Maar in principe zou het niet zoveel uit mogen maken hoeveel web-servers er naar 1 database-server kijken. Alleen moet je uitkijken voor teveel belasting.

Maar hoe verdeel je de load over je web-servers? Round-Robin? Met een loadbalancer?

Krijg je soms foutmeldingen over een sessie ofzo, gebruik je sessie's? Dat kan weleens de oorzaak zijn. Dit kan je oplossen door de sessie-informatie te gaan opslaan in de database, of ervoor zorgen dat een gebruiker steeds op dezelfde server komt, meeste loadbalancers verzorgen dit ook. Maar desondanks is een combinatie van beide toch het beste.

Maar iets meer info zal heel veel inzicht kunnen geven, bijvoorbeeld over welk platform we het hier hebben.

nja wou op elke server dmv een simpel scriptje een bezoekers limiet instellen dus als er een x
aantal bezoekers op zijn dat hij dan doorschakelt naar server 2 en als daar te veel bezoekers opzitten dat hij dan naar server 3 en zo verder gaat. maar als ik probeer te connecten van de de server naar een database op andere server dan geeft hij een
foutmelding servers zijn allemaal p4 3,6ghz met allemaal 2gb geheugen en processor gebruik zit nu steeds rond de 90% en geheugen is vaak nog maar 10-20 mb vrij met als gevolg hele site langzaam.

dus ik wil van alle andere servers connecten maar dat gaat helaas niet ik neem aan dat ik iets moet veranderen in de config van de mysql database server maar weet niet precies
wat.

alle servers maken gebruik van het besturings systeem Linux Suse 9,3

Wat voor foutmelding krijg je dan? Ik neem aan dat je hem niet naar localhost connect, maar dus echt op de server naam, kunnen ze erbij op de mysql poort? Dus even een telnet opzetten naar poort 3306 (standaard).

Maar misschien is het handiger om eens naar het principe van een loadbalancer te kijken, dat verdeelt de load wellicht wat eerlijker over de servers.

Leesvoer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Load_balancing_(computing)

Een, zover ik heb begrepen, goede freeware variant:

http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_Virtual_Server

ik krijg een foutmelding waar hij aangeeft connection lost dat is als ik wil connecten van server 2 naar de mysql database server op server 1

heb nu een script gemaakt die de load berekent en als de load hoger is dan zoveel % dat hij dan naar een andere server moet gaan maar daar heb ik nog niks aan zolang ik niet kan connecten naar de database op de andere server

Kan hij hem netwerktechnisch bereiken, dus een telnet opzetten etc?
Staat de server remote connecties toe?

Waarschijnlijk zul je dit vanaf het begin moeten troubleshooten om achter de oorzaak te komen.

Server staat remote connecties toe heb nu via ssh ingelogd op de server daar commando uitgevoerd dat hij van de andere server het ip en gebruikersnaam die moet accepteren maar nog gaat het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan