• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere sheets als .pdf versturen naar meerdere mailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdvdploeg

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2010
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een roosterprogramma. Nu is mijn kennis van VBA beperkt dus ben ik naar www.rondebruin.nl gegaan.

Ik vond bijna precies wat ik zocht:
• Met één druk op de knop worden de geselecteerde sheets opgeslagen als .pdf en verzonden naar 1 ontvanger (eerst .display)

En dat laaste wil ik graag veranderen. Maar ik kom er niet uit. Ik wil een bepaald aantal cellen, laten we zeggen A1:A20 selecteren (allemaal mailadressen).

Uiteindelijk resultaat:
• Gebruiker klikt op de knop
• Gebruiker moet kiezen waar hij/zij het rooster wil opslaan als .pdf
• Outlook opent zich met alle mailadressen die in het bereik A1:A20 staan tegelijk in de Aan (to)

Ik de volgende code gebruikt: http://www.rondebruin.nl/pdf.htm

Re: Meerdere sheets als .pdf versturen naar meerdere mailadressen - Oplossing

Hoi, je schreef:
"• Outlook opent zich met alle mailadressen die in het bereik A1:A20 staan tegelijk in de Aan (to)"

Dat klopt, je bent vergeten de 'Hyperlink' Koppeling in de E-Mail Cell(en) te verwijderen, en de Cell te doen opslaan als 'Clear Text'.

Wat jij doet, is het executeren van die geselecteerde cellen, en dan heeft de functie van die Cell(en) (het zgn. MAILTO: command) voorang, op dat wat jij eigenlijk wilt (PDF conversie).

Dit heeft dus niets met VBA te maken...

Als de oplossing is aangedragen, of je hebt een geschikt antwoord gekregen - die jou verder helpt.
Wil je dat dan aangeven, je hebt nu 10 dagen niets van je laten horen, is niet erg sympathiek, vind je wel...?

Laatst bewerkt:
Hoi, je schreef:
"• Outlook opent zich met alle mailadressen die in het bereik A1:A20 staan tegelijk in de Aan (to)"

Dat klopt, je bent vergeten de 'Hyperlink' Koppeling in de E-Mail Cell(en) te verwijderen, en de Cell te doen opslaan als 'Clear Text'.

Wat jij doet, is het executeren van die geselecteerde cellen, en dan heeft de functie van die Cell(en) (het zgn. MAILTO: command) voorang, op dat wat jij eigenlijk wilt (PDF conversie).

Dit heeft dus niets met VBA te maken...

Als de oplossing is aangedragen, of je hebt een geschikt antwoord gekregen - die jou verder helpt.
Wil je dat dan aangeven, je hebt nu 10 dagen niets van je laten horen, is niet erg sympathiek, vind je wel...?

Excuus, was te druk bezig geweest met dit 'probleempje' en ben als beginnend gebruiker van het forum glad vergeten dat ik deze vraag hier had gesteld en de mail is in mijn ongewenste inbox gekomen. Maar ik heb hem opgelost en bedankt voor uw reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan