meerdere sjablonen vanuit in 1 openen tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

franks1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2015
Ik laat via een wincalc met offertes maken.
De wincalc voegt zijn gegevens doormiddel van mergefield naar het word sjabloon.

Nu is mijn vraag kunnen er meerdere sjablonen tegelijk geopend worden als ik op 1 knop druk?
met daarin de zelfde inhoud uit de wincalc dan afhankelijk welk mergefield in het sjabloon staat;
1 sjabloon offerte
1 sjabloon factuur
1 sjabloon begeleide brief

Je zegt niet waar die knop staat... Uiteraard kun je een macro maken die meerdere sjablonen opent, zelfs samenvoegsjablonen. Die dan ook nog eens aan hetzelfde gegevensbestand zijn gekoppeld. Maar als ik het goed begrijp, wordt je word sjabloon gevuld vanuit Wincalc, en als dat programma ook maar een beetje lijkt op de programma's waar wij op het werk mee werken, dan heb je dus weliswaar te maken met een document met samenvoegvelden, maar die worden vanuit de applicatie gevuld. Je werkt dus meestal niet met een gegevensbestand. En je andere samenvoegbestanden hebben dat gegevensbestand wel nodig.
Maar voor hetzelfde geld heb je wél een gegevensbestand, en dan is er weinig aan de hand. Dus wat meer informatie over de situatie kan geen kwaad :).

Het klopt dat de knop in de wincalc zit.
De wincalc is mijn gegevensbron.
De velden uit de wincalc worden via mergefields in de sjabloondocumeten gekoppeld.
Alleen hoe kan ik als ik de knop de in de wincalc druk meerdere sjablonen te gelijk openen? Nu wordt automatisch 1 document geopend, moet ik daar een marco invullen of iets dergelijks?

Dat lijkt te kloppen met mijn eerdere vermoedens, en dat je dus geen 'echte' samenvoeging hebt met een samenvoegbestand. Het Word document wordt daarmee gegenereerd en gevuld vanuit Wincalc. Als dat zo is, heb je een probleem want Word kan die gegevens verder niet meer loskoppelen en/of gebruiken in andere documenten. Althans: niet heel erg gemakkelijk. Je moet het gegenereerde document dan zelf (met vba uiteraard) ontleden en alle gegevens alsnog in een gegevensdocument zetten, of op een andere manier verwerken.
Het zou kortom mooi zijn als je kon uitvinden of je te maken hebt met een Wordsjabloon + gegevensbestand, of een vanuit WinCalc gevuld document. De aansturing vanuit WinCalc ken ik verder niet, en ik weet dus ook niet of je daar zelf in kan/mag programmeren. De programma's waar ik mee werk kunnen dat in ieder geval niet, en je zou ook vermoedelijke grote problemen krijgen met de leverancier als je dat wél zou kunnen :).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan