Meerdere soorten internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
306
Hoi,


Ik heb op deze laptop een draadloze netwerk én een ethernet aansluiting.
Nu wil ik graag dit:

De laptop maakt verbinding met het draadloze netwerk.
Ik sluit een netwerk kabel tussen de laptop en de desktop pc.
Hoe kan deze desktop pc dan ook verbinding krijgen?
Dat zeg maar de draadloze netwerk kan worden gedeelt met de ethetrnet aansluiting?

IS dit mogelijk?

Gr patrick
 
Dit kan, maar
1. Dan moet je een crosscable gebruiken tussen de laptop en desktop, niet een normale netwerkkabel.
2. Je moet Internet delen (ICS: Internet Connection Sharing) aanzetten op de laptop en daarbij aangeven dat computer die op je bedrade aansluiting verbinding hebben mogen 'meeliften'. Hierbij is het van belang dat door je draadloze router geen 192.168.0.x netwerk wordt gebruikt, want dat wordt gebruikt door ICS. Dat kun je nachecken door te kijken naar welk ip-adres wordt gebruikt op je draadloze verbinding van de laptop: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Voor ICS vanuit een XP computer: link
Voor ICS vanuit een Vista computer: hier
3. Beste zet je ook de firewall uit op de laptop, om firewall-problemen met deze setup te voorkomen.

Tijs.
 
Hoi,


Ik heb op deze laptop een draadloze netwerk én een ethernet aansluiting.
Nu wil ik graag dit:

De laptop maakt verbinding met het draadloze netwerk.
Ik sluit een netwerk kabel tussen de laptop en de desktop pc.
Hoe kan deze desktop pc dan ook verbinding krijgen?
Dat zeg maar de draadloze netwerk kan worden gedeelt met de ethetrnet aansluiting?

IS dit mogelijk?

Gr patrick

Hi Patrick

dnties :thumb: geeft jouw al een mooi compleet antwoord.
Ik ben alleen nieuwsgierig waarom je voor deze constructie kiest als je bijv. ook met een USB Wireless een rechtstreekse verbinding kan maken en dan bij afwezigheid van de laptop toch een verbinding hebt.:confused:

Gewoon: ik ben een beetje nieuwsgierig. :rolleyes:
 
Kijk ik wou graag een goedkopere oplossing ipv een nieuwe router te gaan betalen, Omdat ik al 3x een andere router heb gehad en toch ze steeds kapot gaan,
Toen ben ik op lichtnet over gegaan, alleen als we savonds tv kijken kan ik niet meer internetten zo sloom als het is.


Waar kan je een crosscalbe kopen dan?
 
Bij elke electronica(-onderdelen)zaak of bij een computerwinkel.

Succes,

Tijs.
 
Kijk ik wou graag een goedkopere oplossing ipv een nieuwe router te gaan betalen, Omdat ik al 3x een andere router heb gehad en toch ze steeds kapot gaan,
Toen ben ik op lichtnet over gegaan, alleen als we savonds tv kijken kan ik niet meer internetten zo sloom als het is.


Waar kan je een crosscalbe kopen dan?

dank , da's duidelijk. Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan