Meerdere spellen werken niet goed.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjig
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjig

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
Assasians creed (deel1), Ceasar 4 en The Saboteur.
Telkens na een paar minuutjes wordt het scherm zwart en moet ik d.m.v. een harde reset mijn pc opnieuw opstarten. Het is om moedeloos van te worden

Nu dacht ik een redelijk systeem (6 maanden oud) te hebben om te gamen.
Windows 7

CPU Type QuadCore Intel Core 2 Quad Q8200, 2333 MHz (7 x 333)

Moederbordnaam MSI P43 Neo (MS-7519) (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)

Video kaart NVIDIA GeForce 9600 GT (512 MB)

Geheugen 4 GB

Wie het weet mag het zeggen.

Zelf gebouwd of zo uit de winkel??
Als ie uit de winkel komt mee terug gaan en laten oplossen.

Heb je dit probleem al lang? of recent its verandert aan de pc?

Het is al een tijdje zo en ik ben ook met het systeem op hun verzoek naar de leverancier geweest, maar daar ging het vreemd genoeg wel goed - misschien omdat de pc koud was na een rit met de auto van zo'n 80 km. Dus kon ik met de staart tussen de benen weer naar huis zonder dat er iets aan is gedaan. Tevens werd er daar beweerd dat het om illegale software ging die het probleem geeft - het tegendeel aantonen kon ik niet omdat ik zo stom was om de originele dvd's thuis te laten.

lekkere service dan... ik had het er zo niet bij laten zitten.

Maar even kijken wat het kan zijn.

Slaat je pc helemaal vast of valt alleen het scherm weg?
Heb je vraagtejens/uitroeptekens staan bij apparaatbeheer?
En weet je misschien het merk en wattage van je voeding.

Je kunt ook het geheugen checken met de optie in W7
Typ in het zoek veldje onder start : geheugen
Nu komt er geheugen controle te staan, dan kun je het geheugen uitsluiten.

De pc slaat helemaal vast - ctrl/alt/del werkt niet en ik hoor een grommend geluid uit de boxen komen.

Onder apparaatbeheer staan geen uitroep- of vraagtekens. De laatste drivers voor de videokaart zijn geinstalleerd.

Na de geheugentest is er geen probleem geconstateerd.

Welke voeding het is weet ik niet, het staat ook niet in de documentatie/handleiding, maar ik neem aan dat dat wel goed zit - de leverancier is een grote jongen in de online wereld - ik weet niet of ik hier de naam mag noemen.

Toch even je voeding bekijken. Dat wil alleen door de kast open te maken. Vervolgens merk en wattage hier vermelden.

De voeding is een Pmax 50Hz 350 Watt
Het is een kant en klare pc, dus geen zelfbouw.

Laatst bewerkt:
Pmax = het maximaal vermogen 350W dus. Maar geen merk;)
Maar nog 350W is niet veel.

Eigenlijk zou ik 400-450W verwachten in zo'n kast.

Heb je nog een pc in huis staan? en zo ja ben je "handig" in frummelen?
Anders kun je de voeding even omsteken (mits het vermogen hezelfde of groter is)
Dan kun je de voeidng ook uitsluiten. Ik denk zelf dat dit het probleem is.

Ik heb de firma gebeld, maar ze kennen het probleem niet. Het kan inderdaad een stukke voeding zijn of een kapotte videokaart. De voeding zou het gewoon wel moeten trekken zeiden ze aangezien ze anders wel meer keren deze klacht hadden gehad van deze pc. Ze stellen voor om de pc weer langs te brengen om hem daar achter te laten zodat zij er wat dieper naar kunnen kijken….

Gewoon zelf testen met een sterkere a-merk voeding. Dan pas eventueel terug naar de winkel. Maar das mijn mening.

moet je maar hebben liggen.. en kopen doe je het niet als je pc gewoon in de garantie zit

Had ik er even bij meoten zetten inderdaad. Zou mooi zijn als je een voeding kan lenen. Maar die winkel zou ik persoonlijk pas weer aanspreken als het echt niet anders kan.

Vanmiddag een nieuwe voeding gekocht met terugbreng garantie en deze vanavond aangesloten, maar helaas na nog geen 1½ minuut met een game bezig, knalt mijn pc weer uit.
De voeding is een Corsair 650W

Voeding terug brengen en systeem afleveren bij de leverancier.

Met het verhaal erbij.
Werkt het nog niet, koop ongedaan laten maken en geld terug :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan