• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere tabbladen samenvoegen in verschillende kolommen in 1 tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

bomseler

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Beste forum gebruikers,

Ik loop tegen 2 problemen aan. Ik heb een tabblad waar ik door een paar parameters in te voeren een heleboel getallen uit kan halen. Ook maak ik gebruik van activex keuzerondjes.

Het eerste probleem is dat ik het eerste tabblad wil kopieren zodat ik dezelfde berekeningen kan uitvoeren maar dat er andere getallen uitkomen. Als ik dat tabblad kopieer werken de keuzerondjes van allebei de tabbladen ineens samen in 1 groep waardoor ik maar op 1 van de 2 tabbladen de keuze aan kan vinken. Dit moeten twee gescheiden groepen worden.

Daarnaast wil ik dat de getallen van meerdere van bovenstaande tabbladen achter elkaar in kolommen worden gezet zodat deze vergelijkbaar zijn. Is er een manier om cellen te kopieren zoals onderstaand voorbeeld:

In cel C4: 'blad1!'A1
Dan doorslepen naar cel D4: 'blad2!'A1
E4: 'blad3!'A1, etc.

Ik heb al veel op het forum gezocht en al heel veel geprobeerd maar ik kom er nog steeds niet uit.

Alvast hartelijk dank voor u hulp!

In C4 de volgende formule die je kan doortrekken :

Code:
=INDIRECT("Blad"&KOLOM()-2&"!A1")

Je moet de keuzerondjes in een aparte groep plaatsen, anders werken zij allen samen !

Gr,

Joske

beste bomseler,

welkom op Helpmij.nl.

Het is een goede gewoonte om een vraag te illustreren a.d.v.v. een goed gelijkend Excel-voorbeeld-bestand.
Dit voorkomt dat evt. helpers eerst zel een inschatting moeten maken van hoe je echte bestand er uit ziet.

Het lukt nog steeds niet. Wat doe ik fout? zie onderstaande afbeeldingen.

screen1.pngscreen2.png

Bijlagen

• screen1.png
    screen1.png
    15,7 KB · Weergaven: 47
Excel-bestanden, geen plaatjes.... Dit is geen photoshop forum :)

Altijd wel mooi die plaatjes:d

Code:
=INDIRECT(G4&"!A27")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan