• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere tabellen Excel grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mounier123

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2016
Goedemiddag Heren en Dames,

Ik ben niet in staat om een aantal verschillende tabellen in een gestapelde kolomgrafiek te weergeven.

Ik heb hieronder een voorbeeld gegeven.

Heeft iemand een idee of dit kan of misschien een andere suggestie (kleine kolommen in de grote kolom of iets dergelijk? )

Ik wil graag duidelijk hebben dat er bijvoorbeeld een verdeling is in het kopje reparaties.

Alvast heel erg bedankt!

Voorbeeld help mij 2.png

Beste Mounier,

Wat is precies je vraag?

Wil je van elke tabel een aparte gestapelde kolom in de grafiek?
En hoe bedoel je dat je duidelijk wil hebben dat er een verdeling is in het kopje reparaties? Deze zijn toch een verschillende kleur in de grafiek van het voorbeeld wat je bij hebt gevoegd?

Groeten, Jeroen

Ja, dat is correct. Ik zou graag van elke tabel een gestapelde kolom willen hebben zoals op het plaatje is weergegeven inderdaad.

Deze zou ik dan graag in 1 grafiek willen hebben.

Groet,

Mounier

Ik heb sterk mijn twijfels of dit uberhaubt mogelijk is. Aangezien de gegevens niets met elkaar te maken hebben.
Voor een duidelijk overzicht zou ik je aanraden om drie aparte stapelgrafieken te maken met legenda erbij zodat ook te zien is wat de gegevens in de grafiek eigenlijk betekenen.

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is dit de enige duidelijke manier.
mocht er nog iemand een ander idee hebben, dan hoop ik dat dat beter aansluit bij je wensen.

UIt dit plaatje is inderdaad niet veel op te maken. Plaats een voorbeeldje en dan als excelbestand.

Het gaat om het aantal klachten per categorie. Ik zou dit dus graag inzichtelijk willen hebben. Ik zou inderdaad drie aparte grafieken kunnen maken met allemaal een gestapelde kolom, maar het liefst zou ik het op de een of andere manier in 1 grafiek inzichtelijk willen maken.

Bedankt voor al jullie reacties!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mounier,

door de basisgegevens iets anders vorm te geven en er een draaitabel met draaigrafiek van te maken krijg je dit

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reactie Haije!

Dit ziet er inderdaad een stuk beter uit.

Is het ook mogelijk om per hoofdklacht een aantal kleine kolommen te hebben? Moeilijk uit te leggen, maar dat het kopje repair apart blijft staan en de drie klachten die daarbij horen een kolom krijgen in dat vak? Drie kleine kolommen bij repair, 4 bij tpt en dan 2 kolommen bij transport.

Ja, dat kan.
Klik met rechts op de grfiek en kies voor "ander grafiektype" en kies het eerste type

Heel erg bedankt!

Ik ga hier even mee aan de gang en kijken of ik alles inzichtelijk krijg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan