• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere tekstwaarden teruggeven obv meerdere criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

machiel1

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Ik heb 3 kolommen met tekstwaarden. Aan 1 waarde in kolom A zijn meerdere waarden in kolom B gekoppeld, en aan 1 waarde in B zijn weer meerdere in C gekoppeld (gewone hiërarchische onderschikking). De aantallen gekoppelde waarden in C variëren (van 2 tot 20). Nu wil ik de reeks van C-waarden triggeren op basis van een selectie van een A- en een B-waarde (via dropdowns).

Mijn probleem bestaat uit 2 delen.
1. Hoe krijg ik tekst teruggevoerd obv de 2 criteria via bv sumproduct? Op zich heb ik hier al iets op gevonden, maar ik krijg het niet goed in combinatie met het volgende probleem, dus ik denk dat ik naar een andere overall oplossing moet.
2. Hoe krijg ik de lijst van items (variërend 2 tot 20) tevoorschijn na de dubbele dropdown?

Kan dit via een formule? Ik beheers nog geen VBA.
Hoe dan ook al dank voor enige aandacht hieraan!

Beste machiel1 ;)

Heb je een bestandje voor hier te posten, zonder vertrouwelijke informatie.

Groetjes Danny. :thumb:

voorbeeldbestand

Wow, 2 mega seniors die al meteen reageren!

Danny: hierbij het dummybestand met daarin de kwestie/vraag nogmaals.

Paul: ik was dit in m'n speurtocht ook tegengekomen. Dacht even dat dat de sleutel kon zijn, maar het mist het cell-population probleem. Misschien verheldert het bestand hier m'n issue.

Bijlagen

Beste machiel1 ;)

Zie bestandje voor je probleem.

Heb een hulpkolom C gebruikt waarbij ik kolom A en kolom B samenvoegt.
Deze is nu verborgen.

Nog eentje met de suggestie van bandito bob

Zie tweede bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nog een suggestie.

Ik heb het bij de eigen opmaak van machiel gehouden (behalve de underscore). :D

Bijlagen

Veel dank

Ha Danny, Bandito Bob Paul en Harry,

Veel dank voor al deze creatieve oplossingen! Lots to learn here van jullie. Kunnen jullie me wijzen op een bron (boek, site, cursus) om dit soort dingen onder de knie te krijgen? Of is het gewoon meer & meer ervaring opdoen? Gisteren weer in een boekhandel gezocht, maar de boeken gaan ofwel over basics (ook al staat er in boeken van 1000 pagina's dat ook advanced users aan hun trekken komen), ofwel springen direct over op VBA (die dan ook maar gekocht, maar daar moet ik me nog even toe zetten).

Nogmaals veel dank!
Greetz, Machiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan