Ik heb 3 kolommen met tekstwaarden. Aan 1 waarde in kolom A zijn meerdere waarden in kolom B gekoppeld, en aan 1 waarde in B zijn weer meerdere in C gekoppeld (gewone hiërarchische onderschikking). De aantallen gekoppelde waarden in C variëren (van 2 tot 20). Nu wil ik de reeks van C-waarden triggeren op basis van een selectie van een A- en een B-waarde (via dropdowns).
Mijn probleem bestaat uit 2 delen.
1. Hoe krijg ik tekst teruggevoerd obv de 2 criteria via bv sumproduct? Op zich heb ik hier al iets op gevonden, maar ik krijg het niet goed in combinatie met het volgende probleem, dus ik denk dat ik naar een andere overall oplossing moet.
2. Hoe krijg ik de lijst van items (variërend 2 tot 20) tevoorschijn na de dubbele dropdown?
Kan dit via een formule? Ik beheers nog geen VBA.
Hoe dan ook al dank voor enige aandacht hieraan!
Mijn probleem bestaat uit 2 delen.
1. Hoe krijg ik tekst teruggevoerd obv de 2 criteria via bv sumproduct? Op zich heb ik hier al iets op gevonden, maar ik krijg het niet goed in combinatie met het volgende probleem, dus ik denk dat ik naar een andere overall oplossing moet.
2. Hoe krijg ik de lijst van items (variërend 2 tot 20) tevoorschijn na de dubbele dropdown?
Kan dit via een formule? Ik beheers nog geen VBA.
Hoe dan ook al dank voor enige aandacht hieraan!