meerdere toestellen op utp kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
340
Ik zou graag meerdere toestellen tegelijker tijd gebruiken, zoals Xbox en film opnemen.
nu staat mijn modem bij die toestellen, maar we gaan verbouwen en dan staat de modem centraal opgestel.
kan dat via 1 utp kabel?
Of moeten er dat dan 2 zijn?
 
Dat kan met 1 kabel maar dan heb je wel een switch bij je toestellen nodig. Anders 2 kabels. Zelf zou ik kiezen voor een switch, dan heb je geen probleem als er nog een toestel bij mocht komen.
 
Die powerline, wij hebben hier 3 phase stroom en in het andere gedeelte van het gebouw heeft men ons dat afgeraden.
Men kon niet garanderen dat dit werkt, en zeker al niet voor HD films.
Wij hebben hier draadloos, maar dat raad men ook niet aan voor HD of veel data verwerking.
Dit allemaal volgens de monteurs van de kabel maatschappij.
Weer in een ander gedeelte hebben we dat gehad en nu kabels gelegd wegens te veel storing.
Alle hardware kwam via Belgacom.
Dus liever kabels, maar dan voor liefst 2 a 3 toestellen tegelijk.
Switch moet ik nog eens bekijken.
Volgens ik zie is een switch om meerdere (minstens4) computers met elkaar te laten communiceren.
Misschien toch niet wat wij zoeken?
 
Laatst bewerkt:
De LAN poorten van je router zijn in feite een switch.
Een router kan in tegenstelling tot een switch een Internet verbinding tot stand brengen, als firewall dienen, etc.
Maar er is geen verschil tussen een switch op 1 poort van een router aansluiten, of de router-poorten gebruiken als switch.
 
Een switch geeft je de mogelijkheid om meerdere apparaten op 1 kabel aan te sluiten. Dat is precies wat je wilt. 1 kabel vanuit de router naar de plek van je toestellen, die kabel in de switch prikken en daarvandaan met kabeltjes vanuit de switch naar ieder toestel. Dat mag 1 toestel zijn of meerdere. Zoveel als het aantal poorten op de switch -1, vanwege de kabel die vanuit de router komt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is duidelijk, maar heb je dan geen verlies van snelheid?
 
Zelf gebruik ik het ook op die manier en de HD films die op m'n PC en op de NAS in het netwerk staan spelen zonder een enkel probleem af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan