• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere uitkomsten in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

danielle78

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2015
Goedenavond!

Ik wil graag meerdere uitkomsten in 1 cel krijgen. Ik dacht dit te kunnen doen met meerdere ALS functies, maar het lukt niet.

In kolom A bevinden zich namen en in Kolom B wordt daar een cijfer van 1 t/m 9 gegeven. Nu wil ik graag een matrix opstellen waarin bij een cijfer 1 alle namen uit kolom A worden weergegeven die in kolom B een 1 hebben staan. Bij een cijfer 2 alle namen uit kolom A weergegeven die een cijfer 2 hebben en zo door t/m 9. Zodat ik een matrix heb van 9 cellen waarin de namen uit kolom A bij het betreffende cijfer worden weergegeven.

Is dit mogelijk? En zo ja met welke functie?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Daniëlle

Daniëlle,

Plaats graag een voorbeeldbestand zodat helpers dat niet zelf hoeven te maken.

Met bestaande functies kom ik er niet.
Bijgaand een oplossing met een Zelf Geknutselde Functie (ZGF):

Bijlagen

thanks Timshel,

ziet er gelikt uit! Alleen als ik de formule kopieer naar het bestand wat ik gebruik dan krijg ik als uitkomst #naam? heb je verder nog iets met de cellen gedaan waardoor je dat in jouw bestand niet krijgt?
Kun je uitleggen wat je precies gedaan hebt?

Laatst bewerkt:
macro cq functie? waar doe ik dat?
ik had de formule uit de cel gekopieerd.....

Druk in het bestandje van "Timshel" op Alt+F11 en je zit in de macro editor en zie je code.
Die heb je nodig om de formule te laten werken.

Dit was ik vergeten, ik dacht er net aan.

Kopieer de code en open je eigen bestandje.
Druk op Alt+F11 en kies in het menu (boven) Invoegen voor Module en plak daar de gekopieerde code.

Opslaan als .xlsm

Nu zou het moeten werken.

Laatst bewerkt:
Dit is de code waar het om gaat. Voordat je de functie 'People' kunt gebruiken dien je deze code in een module te zetten, zoals ExcelAmateur beschrijft:

Code:
Public Function People(Rng As Range, X As Long) As String
    Dim Br
    Dim i As Long

Br = Rng
    For i = 1 To UBound(Br)
        If Br(i, 2) = X Then People = People & ", " & Br(i, 1)
    Next
    If People = "" Then People = X Else People = Mid(People, 2)
End Function

De functie People heeft 2 argumenten: PEOPLE(Bereik, Cijfer). Bereik is het gegevensbereik waarin gezocht wordt naar Cijfer. De uitvoer is een tekenreeks met Namen.
Voor een eenvoudiger oplossing -zonder uitvoermatrix- kun je ook het autofilter gebruiken op je gegevenstabel: Tutorial.

yes het is helemaal gelukt!! :thumb:
Thanks Timshel en ExcelAmateur voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan