bamisalami
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 dec 2008
Het probleem is heel simpel:
Ik heb twee tabelen.
1. Personeelsgegevens
2. voertuiggegevens
Nu heb ik in de tabel personeelgegevens en veld KENTEKEN, d.m.v. wizard opzoeken kan ik nu heel simpel uit de tabel voertuiggevens een kenteken opzoeken.
Dit werkt perfect.
Nu wil ik echter in het formulier Personeelsgegevens niet enkel het kenteken tonen maar ook het merk en type.
Hoe doe ik dit???
Ik heb het als volgt voor elkaar gekregen maar het werk niet naar wens.
Ik maak twee formuliervelden aan frmMerk en frmType.
Ik plaats bij verlaten formulierveld frmkenten een gebeurtenis
met de volgende code:
Dit werkt natuurlijk perfect als ik het veld kenteken verlaat maar als ik naar een nieuw record ga moet ik eerst het kenteken aanklikken alvorens dit bijgewerkt wordt.
Dit moet simpeler kunnen maar hoe toon ik de overige velden op een formulier (ze worden nooit bewerkt)
Ik heb twee tabelen.
1. Personeelsgegevens
2. voertuiggegevens
Nu heb ik in de tabel personeelgegevens en veld KENTEKEN, d.m.v. wizard opzoeken kan ik nu heel simpel uit de tabel voertuiggevens een kenteken opzoeken.
Dit werkt perfect.
Nu wil ik echter in het formulier Personeelsgegevens niet enkel het kenteken tonen maar ook het merk en type.
Hoe doe ik dit???
Ik heb het als volgt voor elkaar gekregen maar het werk niet naar wens.
Ik maak twee formuliervelden aan frmMerk en frmType.
Ik plaats bij verlaten formulierveld frmkenten een gebeurtenis
met de volgende code:
Code:
frmMerk = DLookup("Merk", "Bedrijfsauto's", "Kenteken=frmKenteken")
frmType = DLookup("Type", "Bedrijfsauto's", "Kenteken=frmKenteken")
Dit werkt natuurlijk perfect als ik het veld kenteken verlaat maar als ik naar een nieuw record ga moet ik eerst het kenteken aanklikken alvorens dit bijgewerkt wordt.
Dit moet simpeler kunnen maar hoe toon ik de overige velden op een formulier (ze worden nooit bewerkt)