meerdere velden samenvoegen in 1 veld dmv query

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkVrenken

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2011
Hallo allen,

Ik zit ook met een probleem. Ik heb namelijk een projectentabel waar ik Projecten in opsla. Deze projecten zijn gelinked aan een 2e tabel waar ik een projectsoort in op sla
een project kan meerdere projectsoorten bevatten en dit doe ik door 4 dropdownlists aangezien 4 het maximum aantal projectsoorten is. nu is het resultaat van dit als ik mijn query uitvoer dat ik een list krijg met

project 1 | projectsoort 1
project 1 | projectsoort 2
project 1 | projectsoort 3
project 1 | projectsoort 4
project 2 | projectsoort 1
project 2 | projectsoort 2
project 2 | projectsoort 3
project 2 | projectsoort 4
etc

Ik wil graag dat mijn query de volgende output geeft:
Project 1 | projectsoort 1, projectsoort 2 , projectsoort 3, projectsoort 4
Project 2 | projectsoort 1, projectsoort 2 , projectsoort 3, projectsoort 4

is dit mogelijk in access 2003?? tot nu toe lukt dit me alleen met een draaitabel.
dit vind ik minder mooi en geeft me voor zover ik weet niet de mogelijkheid om de gegevens verder te gebruiken in mijn formulier. ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen!

alvast bedankt
mvg Mark

Ik heb namelijk een projectentabel waar ik Projecten in opsla. Deze projecten zijn gelinked aan een 2e tabel waar ik een projectsoort in op sla
een project kan meerdere projectsoorten bevatten en dit doe ik door 4 dropdownlists aangezien 4 het maximum aantal projectsoorten is.

Ik heb geprobeerd me dit voor te stellen in de vorm van een data-model, maar ik kom er niet uit.

Een tabel als dit kan ik me voorstellen:
Code:
[projectid] num
[projectnaam]  char
[soort1] ja/nee
[soort2] ja/nee
[soort3] ja/nee
[soort4] ja/nee

Maar uit jouw beschrijving maak ik dit op
tabel Projecten
Code:
[projectid] num
[projectnaam]  char
tabel Projectsoort
Code:
[projectid] num
[soort] num(1)
en dan per project 4 records.

Gegeven de beperkte informatie
vind ik dat niet logisch.

Beste tecsman,

Heel erg bedankt voor je reactie!! Jouw suggestie is inderdaad met de beperkte informatie die ik heb gegeven een prima oplossing, ware het niet dat er meerdere projectsoorten zijn maar er maximaal 4 kunnen worden gebruikt per project. ik heb er zelf ook nog over nagedacht en kwam ook tot de conclusie dat wat ik wil inderdaad niet handig is. ik ga hier nu omheen werken doordat er vanaf dat punt voor elke projectsoort een apart certificaat wordt ingevoerd waardoor ik elke projectsoort apart kan benaderen. pas aan het einde als de factuur gemaakt moet worden gebruik ik het projectID om alle gegevens weer bij elkaar te voegen. enige nadeel hieraan is dat de gebruiker nu voor elke projectsoort aparte handelingen moet uitvoeren. voordeel is dat ik het mezelf nu een stuk gemakkelijker maak. Ik hoop dat het niet te onduidelijk is zo,
nogmaals bedankt voor je reactie!

Mvg Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan