Meerdere velden samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Varossieau

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Beste mensen,

Ik ben redelijk handing in Word en Excel. Toch zie ik mij nu geplaatst voor een probleem waarvoor ik nog geen bevredigende oplossing gelezen heb op dit Forum:

Mijn probleem:
Ik heb een Excel lijst van relaties met +/- 3500 regels.
Elke relatie heeft 0, 1 of meerdere contactpersonen.
Elke contactpersoon heeft een eigen regel in het bestand.
Dus een relatie (met relatienummer) kan meerdere keren voorkomen met verschillende contactpersonen

Nu wil ik elke relatie 1 brief sturen met daarin, onder andere, de mogelijke contactpersonen opgesomd. (ook geslacht, voorletters, tussenvoegsel, tel. fax, email, etc)

Het is dus niet zo dat ik de contactpersonen van een relatie op 1 regel kan krijgen.
Kan er iemand een merge voorstel in Word doen?

Ik ben zeer benieuwd naar de oplossing, want het zal een heleboel tijd schelen.

Laatst bewerkt:
Dag Henk,

Je zou in VBA een programmaatje kunnen schrijven:

Maak een matrix met drie kolommen: in de eerste kolom het rijnummer (om later terug te verwijzen voor de gegevens), in de tweede kolom de naam van de relatie (of beter het relatienummer) en in de laatste kolom de contactpersoon.

Sorteer de matrix op de tweede kolom (relatie)

Brieven afdrukken door matrix af te werken. Telkens als de volgende relatie anders is afdrukken en als de relatie dezelfde is contactpersonen optellen.

Gegroet,

Axel.

Axel bedankt voor je input.
Echter VBA beheers ik (nog) niet.
Ik hoopte iets met standaard Word op te lossen.

Een voorbeeldje VBA kan mij misschien op weg helpen. En ik zou dan zeer geholpen zijn.

henk,

als je hier op het forum even zoek op 'factuur' zal je waarschijnlijk wel iets vinden. ik heb zo nog vragen gelezen om meerdere artikels in 1 brief te zetten adhv een klantnummer. het zou ook kunnen zijn dat het in het excelforum was.

succes.

steven

Hallo Steven,

Die vraag van die factuur heb ik ook gelezen.
Daar was de oplossing om de facturen op 1 regel, achter elkaar te zetten.
Als ik daar aan ga beginnen kan ik net zo goed alles handmatig in word plakken.
De sport is om het automatisch te krijgen.

Toch bedankt voor je reactie.

hallo henk,

dat was het niet. het was om een herinneringsbrief te sturen met de verschillende openstaande facturen of zoiets. in excel kan je een draaitabel maken, maar ik weet niet of je deze kan samenvoegen in word.

wat je ook kan doen, is kijken hoeveel keer het het 'relatienummer' maximaal voorkomt en dit aantal in je maskerdocumenten zetten en werken met de Wordvelden if... then... ik heb er nog niet mee gewerkt, maar het komt eropneer dat Word kijkt of het relatienr hetzelfde is alvorens een nieuw record (brief) te beginnen. je moet dan wel in excel sorteren op relatienr en dit saven voor je koppelt met Word.

steven

Hallo Steven,

Met een draaitabel lukt het niet want Word wil niet kijken in de kolommen van de draaitabel.

Met If ... Then krijg ik het probleem dat ik het nummer van het volgende record wil vergelijken met het huidige, maar het Word Field "Next Record (If)" mag niet genest worden. Ik moet wel nesten volgens mij.

Ik zoek dus een mogelijkheid om het ID-nummer van de volgende relatie te vergelijken met de huidige.

Indien gelijk: contactpersoon, etc invoegen
Indien ongelijk: naar volgend record/document

Met een draaitabel lukt het niet want Word wil niet kijken in de kolommen van de draaitabel.
henk,

eerlijk gezegd, ik vermoedde het. ik heb echter te weinig tijd om het mee uit te zoeken. antwoorden/meedenken op helpmij is momenteel een afwisseling van het concentratiewerk dat ik op de PC moet doen.
het is vakantie, dus de kinderen willen ook dat ik wat tijd aan hen spendeer (terecht!).

misschien tussendoor even...

succes.

steven

Hallo Steven,

Zelfde hier. Iedereen naar bed dus kan ik weer even:D
Toch bedankt
Fijne vakantie

Hallo Iedereen,
Het probleem is opgelost middels Acces.
Een report gemaakt en de codes voor mijn fax ingebed.

Met Word gaat het is dus gewoonweg niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan