• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere veranderende adresvelden in document vie excell

Status
Niet open voor verdere reacties.

heldopsokken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Mijn vraag is misschien ingewikkeld, maar hopelijk toch op te lossen.
Ik ben bezig om te leren werken met office, en nu heb ik een vraagstuk gekregen over in te vullen facturen. In deze factuur komt een adres en verzendadres in voor. nu weet ik niet hoe ik dit met invoegen moet oplossen. heb alles geprobeerd, maar krijg telkens dezelfde adres op alletwee de velden, terwijl dit verschillend moet zijn. Immers adres is anders dan verzendadres. Wie kan mij helpen?
B.v.D

Kan je een voorbeeldbestand zonder gevoelige informatie sturen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

zoals gevraagd hier een voorbeeldfactuur uit de toverhoed van microsoft zelf...
als ik geholpen kan worden, dan ben ik je reuze dankbaar

Bijlagen

Waarom een Word-vraag op een Excel-forum? Er zijn goede voorbeelden van Excel-facturen.

Mijn vraag is misschien ingewikkeld, maar hopelijk toch op te lossen.
Ik ben bezig om te leren werken met office, en nu heb ik een vraagstuk gekregen over in te vullen facturen. In deze factuur komt een adres en verzendadres in voor. nu weet ik niet hoe ik dit met invoegen moet oplossen. heb alles geprobeerd, maar krijg telkens dezelfde adres op alletwee de velden, terwijl dit verschillend moet zijn. Immers adres is anders dan verzendadres. Wie kan mij helpen?
B.v.D

Hoi,

Als je factuur- en leveringsadres verschillend zijn, zullen deze ook apart in het werkblad in Excel zijn aangegeven.
Bij het samenvoegen met de Word-factuur moeten de kolomkoppen boven de leveringsadresgegegevens als 'veldnaam' worden ingevoegd onder leveringsadres.

Uit je meegestuurde document is niet duidelijk of, en hoe dat is geregeld omdat de samenvoegcode ontbreekt.
Stuur als bijlage een nagenoeg leeg gehaalde werkmap van Excel, met minimaal de 'kolomtitels'

ik weet niet zeker of je dit bedoeld, maar anders maak ik wel een nieuwe opzet voor je. Ik ben allang blij dat men bereid is om mij te helpen i.p.v. futiele opmerkingen te maken. Sorry als ik in de verkeerde groep zit, maar ben net aangemeld en heb al een hele dag gezocht op het forum.:o

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik weet niet zeker of je dit bedoeld, maar anders maak ik wel een nieuwe opzet voor je. Ik ben allang blij dat men bereid is om mij te helpen i.p.v. futiele opmerkingen te maken. Sorry als ik in de verkeerde groep zit, maar ben net aangemeld en heb al een hele dag gezocht op het forum.:o

Grote help op sokken,

Jouw Word formulier maakt gebruik van 'besturingselementen'. Deze moeten duidelijk gevoed worden met de inhoud van je Excel bestand.
Hoe dat werkt weet ik niet, maar ik zou toch jouw vraag op de Word forum van Helpmij.nl plaatsen.

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan