• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere vervolgkeuzelijsten met formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

IngeCasteleyn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2013
Ik ben bezig een agenda te maken om te gebruiken in de klas. Nu ben ik al redelijk ver geraakt, maar bij het laatste geraak ik er niet aan uit.

Het is namelijk zo dat in cel J4 (Les: inhoud & doelen), mijn doelen moeten komen. Maar omdat ik een agenda maak voor verschillende leeftijdsgroepen (en dus per leeftijdsgroep andere doelen), wil ik dat alleen maar die doelen die bvb: voor 2,5 jaar zijn en die vallen onder bvb leerlijn 08 in J4 terecht komen met een keuzelijst.
In de vorige kolommen heb ik dus al met vervolgkeuzelijsten een keuze kunnen maken voor welke leerlijn ik kies en voor welke leeftijd.

Maar dat is nog niet alles, want aan elk doel ( eender welke leeftijd) hangt er ook nog een nummer aan vast ( = kolom K; prefix) en een niveau (= kolom L; niveau). Die beide gegevens ( prefix en niveau), moeten dus gekoppeld worden aan het doel en automatisch in kolom K en L verschijnen als ik kies voor een doel (met vervolgkeuzelijst) uit kolom J.

Alle doelen heb ik al ingevoerd onder tabblad 'Doelen - beweging' en netjes geordend per leeftijdsgroep. Ik heb ook al voor de leeftijdsgroep 2,5 jarigen en 3 jarigen, de doelen telkens een naam gegeven ( bvb.: twee_01; twee_02; twee_03,...; drie_01, drie_02, drie_03,...), maar nog niet voor leeftijdsgroep 4 jarigen en 5 jarigen.

Wie kan mij helpen?
In bijlage zit de agenda.

Dank bij voorbaat.

Bijlagen

Met een beetje puzzelen ben ik van je vraagstuk tot dit resultaat gekomen, heb wel van je agenda een databank moeten maken, ik hoop dat dit het geen is wat je zocht.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wauw, dit lijkt me super. Bedankt hiervoor
Maar heb toch nog enkele vragen:

1) In Cel A4 zou ik graag het weeknummer hebben. Maar ik wil dat week 1, de 1e week van het schooljaar is. Normaal gezien is dit in de jaartelling de 36e week, maar ik wil dat het jaar dus start op 2/09/2013 met week 1.

2) In de kolom J, kan ik nu dus kiezen voor mijn doelen die passen bij de juiste leerlijn. Maar ik had nog graag gehad dat als ik in kolom E, kies voor lesinhoud, dat er in de andere kolommen niks van waarden of foutmeldingen komen, zodat ik in kolom J, de inhoud van mijn les kan typen. Ik heb al geprobeerd om een rij toe te voegen, maar dan krijg ik steeds foutmeldingen. Waarschijnlijk doordat er een database in zit.

3) in het onderwijs zijn er meer doelen dan alleen maar die van beweging. Als ik nog extra doelen wil toevoegen voor de leergebieden, Wiskunde - Nederlands - Wereldoriëntatie & muzische vorming, hoe kan ik dit het beste doen? Heb nu al alle doelen voor wiskunde en Nederlands( enkel 2,5 jarigen) ingevoegd, telkens in een nieuw blad.

Heb het bestand toegevoegd in bijlage

Bijlagen

Inge

Vraag1 Een databank maken van de weken waar de datum begint bij maandag,wanneer je dan week 5 invult en dag donderdag , zoekt hij naar de datum van week5 +4 voor donderdag van week5

Vraag2 Om dat alles gebazeert is op een databank gebruik ik validatie juist om typ fouten te vermijden.

Vraag3 Ik heb geen idee wat je eigenlijk allemaal wil doen, het geen ik je heb laten zien is zo iets in die richting, maar met VBA code er nog bij en een hulpblad, maar dan moeten alle gegevens bekend zijn.

Dag Inge
Ik heb je bestand bekeken en dat is heel wat, Alle gegevens zouden in een databank moeten komen, ik zal je in de week een voorbeeld sturen hoe het moet, dan kan ik onder tussen aan de code puzzelen.

@Inge

Kan je alle gegeven in de Databank zetten zoals ik dat voor je gedaan heb voor beweging en wiskunde, de 3 over blijvende zijn voor jou, dit is een gedeelte van het bestand omdat het te groot wordt om door te sturen.
Ook zal je door validatie de week kunnen kiezen die begint vanaf 2/9/2013 en de dag van de week zal de datum in kolom C verschijnen,ook zal je in kolom J je les inhoud kunnen intypen of door validatie al een eerder gekozen les inhoud, dit is een aparte validatie die je de mogelijk geeft wanneer je in kolom E gekozen hebt voor "Doel - EigenProg" , wanneer ik de gevulde databank terug heb, kan ik de vba codes erin plaatsen.

Bijlagen

@Jean Paul,

Ik maak zaterdag werk van de databank. Ik probeer om hem online te posten tegen 14.00 ( ten laatste)

Hier je bestand terug met macro, en week en dag invul om de datum automatisch te verkrijgen,

ook zal je in kolom J je les inhoud kunnen intypen of door validatie al een eerder gekozen les inhoud, dit is een aparte validatie die je de mogelijk geeft wanneer je in kolom E gekozen hebt voor "Doel - EigenProg" .
Omdat het te groot is zelf als ik het zipt doe ik het langs deze manier
Hoop dat dit is wat je zocht
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DKWMVNU7XTVA.rar

@ Jean Paul,

Hartelijk dank voor de vele tijd die je in mijn agenda gestoken hebt.
Het is een handig en leuk instrument geworden om vlot mijn agenda op te stellen.

Nogmaals dank. :)

Groetjes,
Inge

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan