Ik heb al sinds een week meerdere virussen op mijn computer genaamd:
Rootkit.agent
Ik heb aanwijzigingen gevolgt die jullie andere mensen hebben geadviseerd zoals "superantispyware" en "antimalware" laten scannen.
Deze vinden de virussen wel maar kunnen ze niet verwijderen.
Ook de AVG virusscanner die ik normaal gesproken heb signaleerd ze wel maar verwijderd ze niet.
Gisteren kreeg ik de volgende mail van Ziggo:
Wij hebben de laatste dagen klachten ontvangen die er op wijzen dat uw aansluiting wordt misbruikt om grote hoeveelheden commerciële en/of pornografische e-mail (spam) te versturen.
U heeft hoogstwaarschijnlijk - en zonder dat u hiervan op de hoogte bent - een zogeheten 'relay service' op uw computer draaien.
Deze relay service werkt als doorgeefluik voor anderen. Zo kunnen zij via uw computer spam versturen.
Het is belangrijk dat u snel de relay service van uw computer verwijdert. Voor meer informatie verwijs ik u naar u op www.ziggo.nl/klantenservice/veiligheid/.
U dient uw computer(s) grondig laten scannen op spyware en trojan horses met een speciaal hiervoor geschikte scanner.
Gaarne ook gebruik maken van een up-to-date virusscanner en een goede firewall om in de toekomst herhaling te voorkomen.
Als het probleem niet binnen drie dagen is opgelost, dan zijn wij genoodzaakt uw verbinding tijdelijk af te sluiten. Dit is nodig om overlast bij andere internetgebruikers te voorkomen.
Reply's op deze email worden niet in behandeling genomen. Voor vragen kunt u contact opnemen met de klantenservice.
De klantenservice van Ziggo kan ik niet bereiken, ik heb vanmiddag 2uur in de wacht gestaan en had nog geen medewerker aan de lijn.
Weten jullie wat ik moet doen?
Groetjes Floske
Rootkit.agent
Ik heb aanwijzigingen gevolgt die jullie andere mensen hebben geadviseerd zoals "superantispyware" en "antimalware" laten scannen.
Deze vinden de virussen wel maar kunnen ze niet verwijderen.
Ook de AVG virusscanner die ik normaal gesproken heb signaleerd ze wel maar verwijderd ze niet.
Gisteren kreeg ik de volgende mail van Ziggo:
Wij hebben de laatste dagen klachten ontvangen die er op wijzen dat uw aansluiting wordt misbruikt om grote hoeveelheden commerciële en/of pornografische e-mail (spam) te versturen.
U heeft hoogstwaarschijnlijk - en zonder dat u hiervan op de hoogte bent - een zogeheten 'relay service' op uw computer draaien.
Deze relay service werkt als doorgeefluik voor anderen. Zo kunnen zij via uw computer spam versturen.
Het is belangrijk dat u snel de relay service van uw computer verwijdert. Voor meer informatie verwijs ik u naar u op www.ziggo.nl/klantenservice/veiligheid/.
U dient uw computer(s) grondig laten scannen op spyware en trojan horses met een speciaal hiervoor geschikte scanner.
Gaarne ook gebruik maken van een up-to-date virusscanner en een goede firewall om in de toekomst herhaling te voorkomen.
Als het probleem niet binnen drie dagen is opgelost, dan zijn wij genoodzaakt uw verbinding tijdelijk af te sluiten. Dit is nodig om overlast bij andere internetgebruikers te voorkomen.
Reply's op deze email worden niet in behandeling genomen. Voor vragen kunt u contact opnemen met de klantenservice.
De klantenservice van Ziggo kan ik niet bereiken, ik heb vanmiddag 2uur in de wacht gestaan en had nog geen medewerker aan de lijn.
Weten jullie wat ik moet doen?
Groetjes Floske