• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere VoorWaardelijke Opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker10

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Beste helpers , ik zit in de knoei met een woorwaardelijke opmaak .
Ik heb 4 voorwaardelijke opmaken in 1 blad en bij 1 ervan krijg ik het niet goed .
Ik gebruik =(B2="") en daar pas ik het lettertype aan , eens ik dit gedaan heb loopt het mis met de andere VWO ( weekend dagen ) . Heb al met $ zitten spelen ook celkelur aangepast enz. maar na een 4 tal uurtjes proberen lukt het me niet :confused: Waar ga ik in de fout ? ( Bestandje is terug gesnoeid :D )

Bijlagen

Beste snb , ik heb het in mijn bestandje ingevoerd en het blijft negatief , ook diverse afwijkingen op U suggestie =B2=0 .

Beste RedEvil , de celkleur gaat weg :thumb: maar de VWO van het lettertype wordt niet toegepast :confused:

Kijk eens hoe ik het "opgelost" heb, als je al van een oplossing kunt spreken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Ad Becude , de formule =ISLEEG($A2) gebruik ik op rij 33 en in het origin bestandje ook op andere rijen , ik bekijk je oplossing deze avond .
Alvast bedankt voor de tip :thumb:

Daniel,

Los van het probleem waar deze tread eigenlijk om draait :p, denk ik dat je de "weekend-voorwaardelijkeopmaak" die nu over 2 voorwaarden verspreid is, kunt samenballen in 1 voorwaarde:
=OR(WEEKDAY(A2)={1;7})

Daniel,

Los van het probleem waar deze tread eigenlijk om draait :p, denk ik dat je de "weekend-voorwaardelijkeopmaak" die nu over 2 voorwaarden verspreid is, kunt samenballen in 1 voorwaarde:
=OR(WEEKDAY(A2)={1;7})

Beste WHER,

Dat kan ook zoals reeds RedEvil schreef.

=WEEKDAG($A2;2)>5 ;)

Beste WHER en HSV ( Harry ) bedankt om te reageren op mijn wil , hoe ik met kleuren wil werken in de opmaak van een werkoverzicht . Ik heb de raad van RedEvil gevolgd en deze al toegepast in mijn werkmap , echter loopt het nog niet zoals ik voor ogen heb . De mensen die over geen excel 2007/2010 beschikken staan hier een beetje in de kou :o
Ik post het bestandje met wat ik tot nu toe al heb :) met de hulp van het forum :thumb:

Bijlagen

Daniël,

De volgorde van de voorwaardelijke opmaak is belangrijk!
Dat wist ik niet , heb ik nu bijgeleerd :thumb:
Bijlage geeft volgens mij het gewenste resultaat.
In excel 2003 heeft dit het gewenste resultaat , in excel 2007 niet :confused: ik zal de kleuren conform 2003 moeten gebruiken :eek: of het bestandje die ik in de vorige post , poste

Alvast heel hartelijk dank voor je bijdrage > lees zeer bruikbare oplossing :thumb: , zeker dat we met een verschil in excel versie werken .
In bijlage PrintScreen van RedEvil geopend in excel 2007

Bijlagen

• vwoRedEvil.jpg
    vwoRedEvil.jpg
    75 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan